[Gelistirici] Test sistemi/süreçleri - Geliştirici toplantısı için eksikler öneriler...

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
24 Şub 2009 Sal 16:52:03 EET

Merhaba,

Tue, 24 Feb 2009 15:11:27 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> Bu tip yeterince iyi yap(a)madıklarımın (yapamadıklarımızın) "kötü
> niyetli,  ayıp, diğer geliştiricilerin görüşlerine saygı göstermemek"
> gibi eylemlere dayanak yapılmasından sıkıldım artık
Sorun bir isi yeterince iyi yapmak ya da yapamamak degil. Soyledigin
lafin nasil olustuguna bakalim :

1) "Bana bastan oturun tum goruslerinizi yazin gonderin"
 -- Yazayim tortusunu ama yazmistim zaten (ve yazar da), keske
belgelenseydi
2) "Belgeliyoruz zaten. Su belgedekiler disindakileri bastan gonderin"
 -- Yalniz o belgede de eksikler var
3) "Belgeye zamaninda itiraz etseydin"
 -- ?!?!!?

Su asamalarin herhangi birinde, "belge mutlak gercekliktir, geri
kalanlari da yazilmamis sayiyorum" diye dusunulmeden "aa, oyle mi,
atlanmistir, olabilir" gibi bir yaklasim sergilense; kimse ne
sıkılırdı, ne gerilirdi, ne de baska bisi.

Sokakta yururken birine carptiginizda dikkat edin, carptiginiz kisi size
buyuk bir hisimla doner ama ne kadar kotu duruma dusmus olursa olsun
sizin agzinizdan "pardon" kelimesi ciktigi anda tum sular durulur,
karsinizdakinin agzindan "onemli degil" sozcukleri dokulur, ve ictendir
bu. "Sen de onune baksaydin" diye bir yanit verirseniz, gerginlik
hizla tirmanir ve cok sacma bir bicimde tartisiyor bulursunuz kendinizi.

Sorun bir seylerin atlanmasi, hata yapilmasi ya da baska bisi degil.
Hepimiz insaniz, hepimiz elimizden geleni yapiyoruz, hicbirimizin
mukemmel bir is cikarmasi zaten mumkun degil.

Onemli olan dusunceler ve o dusuncelerin dogurdugu tavir.

Gelistirici listesindeki gerginlikten rahatsiz olanlarin, sıkılmaktan
vazgecip "niye yillardir boyle degildi de, son zamanlarda boyle oldu,
ne degisti" sorusuna yanit aramalari gerektigini dusunuyorum.

> Benim yazdığım e-postalara da kimse cevap vermiyor, depo hakkında
> defalarca ve sayfalarca yazdım, tartışma amaçlı bu cevapları bile
> "bizim fikrimize değer vermiyorsunuz, bir bildiğiniz kendi
> bildiğiniz, ayıp" diye damgalamaktan çekinmiyor kimse, ama teknik
> tartışmaya gelince iki mailden sonra kimseden ses yok - kendi kendime
> mi tartışacağım, cevap gelmeyince kendime mi yazacağım ?
Soz konusu konunun %5'i teknik ise, %95'i politika belirlemek.
Ihtiyaclarinin ve olasi cozumlerine karar verdikten sonra, teknik
uygulamasi artik detay noktasinda. Boyle bir durum varken, daha
politikasi belirlenmeden teknik tartismaya yanit almamaktan dolayi
sikayet etmemen gerektigini dusunuyorum.

Zaten oyle olmasaydi, "adı konmuş kararli ayri bir depo lazim" diye
tartistiktan (ve karsi cikildiktan) kısa bir süre sonra; butce
problemimiz kalmadi, artik ayri bir kararli surumumuz olacak denmezdi.

                   Doruk