[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
19 Şub 2009 Per 22:12:42 EET

Thu, 19 Feb 2009 19:37:38 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Ben konularda çok Pardus spesifik olmaktan ziyade hem bizim işimize
> yarayacak hem de işin tanımı ve yapılış kalitesiyle doğal olarak dış
> dünyaya da yarayacak konular seçme taraftarıyım. Örneğin:
Ben de ayni fikirdeyim.

Belirli hedef secilen konular uzerine yogunlasilirsa, o yazilimlar
uzerinde tekrar tekrar stajlar boyunca ugrasilabilir ve
gelistirilebilir.

Yalniz stajyerlerden staj sonrasi bu projelerle ilgilenmelerini
beklemek cok gercekci degil bence. Planlari sanki onlar stajdan sonra
hic ilgilenmeyeceklermis gibi yapmak gerekir diye dusunuyorum.

Soyle bir senaryo olabilir : Bu yazilimlar yilda bir major sürüm cikarsa
yeterli olabilir. Ilk staj doneminde yeni ozellikler uzerine gelistirme
yapilir, urun yayinlanir. Ikinci staj doneminde gelen raporlar
dogrultusunda hata duzeltmeleri yapilir. Staj disi kış/bahar doneminde
de cok gerekli olursa, cekirdek gelistiriciler ufak-tefek hata
duzeltmesi yapabilir. Hatalarin cogunlugu bir sonraki staj donemine
ertelenir.

Boyle Pardus'a bagimli olmayan sadece 2 ya da 3 yazilim surdurulse,
buyuk basari bence.

                   Doruk