[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Pinar Yanardag pinar at pardus.org.tr
19 Şub 2009 Per 21:07:49 EET

On 02/18/2009 09:27 PM Erkan Tekman wrote:
> Benim önerim projelerin Pardus teknolojileri ile doğrudan ilişkili (örneğin
> PackageManager - PiSi - PackageKit çerçevesindeki işler gibi) konulara
> yoğunlaşması.

Ben de tam Gsoc projelerinin Pardus teknolojilerinden bagimsiz olmasi
gerektigini dusunuyordum. Pardus'a katki acisindan Gsoc projeleri bizim
teknolojilerle ic ice olsa harika olurdu tabii, fakat bu sene gecen
seneye nazaran cok daha az organizasyon kabul edecekler. Pardus ile
dogrudan iliskili degil de, hem bizim ihtiyacimiz olan, hem de genel
olarak Linux dagitimlarinda eksikligi hissedilen projeler ile
basvurursak stratejik olarak (ve Gsoc'un hedeflerine) daha uygun olur bence.

Ote yandan, Pardus teknolojileri ile dogrudan iliskili projeler icin
staj harika bir alternatif. Hem projeleri yapanlar, direkt bu
teknolojilerin gelistiricileri ile beraber ayni ofiste haftalarca
beraber calisma firsati yakaladiklari icin ogrenme ve gelistirme sureci
hizli oluyor hem de projenin duzgun gitmeyen yerlerine aninda mudahale
ederek olu is cikmasini engelleyebiliyoruz. (gecen staj donemlerinde bu
olu is'lere bir kac ornek var, fakat bu sene daha detaylandirilmis proje
planlari ile umarim bu durumu engelleriz).

--
Pinar Yanardag
http://pinguar.org