[Gelistirici] GSoC Fikirleri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
19 Şub 2009 Per 19:37:38 EET

Doruk Fisek wrote:
> Thu, 19 Feb 2009 16:15:15 +0200, Serbulent UNSAL

> Tabii neyin, neden sonuclanmadigini bilsek; daha saglikli yorum
> yapabilirdik.

Bir yere kadar gelen ancak stajyerlerin yoğunluğu ve okullarından dolayı
tamamlanamayan projeler var.

Kullanılabilir durumda olan ancak ilgi isteyen projeler var.

* KDM üzerinden parmak izi ile giriş yapabilme ve ilgili yönetim uygulaması
halen gerekli ve devam edilebilir GSoC projesi olarak,

* Güzel bir Synergy arayüzü vardı PyQT4 ile yazılmış, onun son durumuna bakıp,
derlenip toparlanıp eksiği yoksa KDE'cilere iletmeli varsa GSoC projesi olarak
devam etmeli.

Ben konularda çok Pardus spesifik olmaktan ziyade hem bizim işimize yarayacak
hem de işin tanımı ve yapılış kalitesiyle doğal olarak dış dünyaya da yarayacak
konular seçme taraftarıyım. Örneğin:

* KDE üzerinden pcsc/openCT ile haberleşebilen herhangi bir akıllı kart ile
login olabilme,

* KDE ile tamamen bütünleşebilecek bir PulseAudio karıştırıcısı. Kendisi pavucontrol
ve paprefs'i içine alacak bir uygulama. Doğrudan Pardus bağımlılığı yok konunun ancak
başarılırsa hem bizim için hem de KDE için büyük bir eksikliği gidermiş olacak.

* USB arayüzünden bağlanan ADSL modemler için bağlantı arayüzü. Bu arayüz KDE için
tasarlanacak ancak arkada bizim NM'ye entegre edebileceğimiz bir COMAR backend'i
de yazılacağından çok işimizi görecek. (#7604).

* Şu anki system-config-printer-kde'nin güçlendirilmesi de bir GSoC projesi olabilir bence.
Proje çok premature şu anda ancak ümit vaat ediyor.

* NM'ye Edge/3G/GPRS desteği.

Şimdilik bunlar geliyor aklıma.

--

Ozan Çağlayan