[Gelistirici] Hoşçakalın.

Mehmet Nur Olcay mnurolcay at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 20:25:44 EET

On Wednesday 18 February 2009 19:42:05 S.Çağlar Onur wrote:

>[...]

Mümkün mertebe orta yolu takip ederek düşündüklerimi ifade etmeye çalıştım.
Kısaca demek istediğim şu: Ortada bazı nahoş durumlar var, bu bazı insanların
kırılmasına, yok yere projeden ayrılmasına neden oluyor. İddiaların muhatabı
da çekirdek ekip olunca, haliyle yorumu/tepkiyi ( ve tabii ki çözümün önemli
bir kısmını ) onlardan bekliyoruz. İlla "gitme, ya da git" demeleri değil
mevzu. ( Ki kişisel görüşüm, gidene kal denmesinden yana, neden gidene kal
demeyelim ki ?). Furkan'ın ki bir örnektir ama projeyi uzun süredir takip
edenler, bu gibi örneklerin çokluğunu biliyorlardır. Bunun çözülmesi adına
adım atılmasından bahsediyorum ben. Ya bu iddiadaki insanlar, ki kimileri
iddiada baya ciddi olup benzeri sebeplerle projeden de ayrılanlar, şizofren
insanlardır. Ya çekirdek ekip hakikaten kimseye aldırmıyordur. Ya da ortada
ciddi bir iletişim sorunu vardır ve topluluk/geliştirici yönetişim modeli
sorunludur. Ben üçüncüden yana tercihimi kullandım. Tekman'ın konuyu Bilmök'te
gündeme getirmek istemesinden de bunu anladım. Bu bağlamda da 2009 sürecinde
umutluyum doğrusu. Birbirinden bağımsız çalışan makina dişlileri değil de,
duyarlı ve özverili insanlar olduğumuz düşüncesinden hareketle tabii ki.

Öte yandan geliştirici kalitesi elbette önemli, ama bu ayrı bir konu. Ne varsa
toplayalım, bir çuvala dolduralım, adlarını da geliştirici koyalım demiyordur
kimse. Fakat mevcut sorunlar çözülmeden ne kaliteli geliştirici / ne de karpuz
satıcısı ile uzun vadede iş yapılamaz. Sorunlar çözüldükten sonra, ayıklama da
daha sağlıklı bir şekilde yapılabilir.

> Saygılar

Saygılar, Sevgiler...
--