[Gelistirici] Kurulum Stratejisi

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
17 Şub 2009 Sal 23:05:39 EET

On Tuesday 17 February 2009 22:55:16 Emre Erenoglu wrote:

> Pek anlayamadim. Sanirim kaybedilen zamanin cogu paketin sikisma orani veya
> acilmasinda degil, paketin kurulumu sirasinda cok sayida disk islemi
> yapilmasinda (kopyala, kur, ayar cek, pisi'yi update et vs.).
Hayır, paketlerin açılması zaman kaybettiriyor, bahsettikleriniz bir-iki
saniye paket başına (kopyalama açılırken gerçekleştiriliyor).

> Halbuki
> "saf" bir imaj, paket verileri ile birlikte sisteme dogrudan acilarak
> (uncompress) kopyalansa, 1 CD'nin diske kopyalanmasindan biraz daha fazla
> surede kurulum isi tamamlanir.
O "saf" imaj paketini bir CD'ye sığdıramazsınız.

> Paket yonetim sistemi ile kurmaya karsi paket yonetim sistemini kullanmadan
> ama cok hizli kurma konusundaki nuh-nebi tanimina ise katilmiyorum. Paket
> sistemi ile kurmanin belirli bir faydasi varsa tartisalim ogrenelim ayri.
Her paketin geçmiş bilgisi pisi tarafından oluşturuluyor, paketler sadece
kopyalamaktan ibaret değiller, birçoğunun çok önemli postinstall işleri var ve
onları gerçekleştirmeleri gerekiyor vs.

> Kendim USB media'dan veya ikinci bir diskten cp -ax komutlari ile bile cok
> hizli Pardus kurabiliyorum, sorun olmuyor... Pisi'den de bisey
> kaybedilmiyor.
CD için geçerli değil yazdıkların.

--
Gökmen GÖKSEL