[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 21:41:31 EET

Pazar 08 Şubat 2009 günü (saat 17:32:11) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Ana dala koyduğumuzda şöyle bir sorun çıkıyor: Örneğin paket yöneticisinde
> sadece sistem bileşenini gösterdiğimizi düşünelim. Alt bileşenlerin
> kullanıcıyı ilgilendirmediğini düşünüyoruz. Böylece system altındaki tüm
> paketleri tek bir listede gösterebiliyoruz. Eğer x11 ana dal olursa
> buradaki paketleri kullanıcıya gösterebilmek için illa ki x11 bileşenini de
> arayüze eklememiz gerekir.

Paket yöneticisinde bu yapıyı bir şekilde değiştirmek istiyorum. Şu anki
yapıda kullanılan isVisible tag'i hoşuma gitmiyor. Herhangi bir component'in
depoda isVisible tag'i True yapıldığı anda paket yöneticisinde görünür hale
geliyor. Sol taraf fazla değişken durumda. Mevcut komponent isimleri de
kullanıcı için anlamlı olmayabiliyor. pisi componentleri daha çok
geliştiricilere hitap ediyor. "Diğerleri" grubu oldukça kalabalık. Görsel
uygulamalardan diğerleri grubuna düşenler var: "abiword", "planner",
"audacity" gibi.. Bunlar için daha iyi gruplandırmalar yapılabilmeli.

Diğer dağıtımlara baktığınızda basitleştirilmiş ve az sayıda gruplamalar
görüyorsunuz.

Daha üst seviye grup isimleri tanımlayabiliriz. Component'ler, isVisible
(görüneyim) demek yerine, ben şu gruptanım diyebilir. Paket yöneticisi de
daha önceden belirlenmiş bu grupları devamlı gösterir. Bunun ismi ne olur
bilmiyorum, grup olabilir ya da sanal bileşen olabilir.

Hatta daha da ileri gidip, bunları paket bazlı da tanımlayabiliriz.

- Faik