[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 22:47:56 EET

Pazar 08 Şubat 2009 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> [...]
> yapıda kullanılan isVisible tag'i hoşuma gitmiyor. Herhangi bir
> component'in depoda isVisible tag'i True yapıldığı anda paket yöneticisinde
> görünür hale geliyor. Sol taraf fazla değişken durumda. Mevcut komponent
> isimleri de kullanıcı için anlamlı olmayabiliyor. pisi componentleri daha
> çok
> geliştiricilere hitap ediyor. "Diğerleri" grubu oldukça kalabalık. Görsel
> uygulamalardan diğerleri grubuna düşenler var: "abiword", "planner",
> "audacity" gibi.. Bunlar için daha iyi gruplandırmalar yapılabilmeli.

Aslında şu başlıkta tartışmamızın amacı da bunu düzeltmek.

> Diğer dağıtımlara baktığınızda basitleştirilmiş ve az sayıda gruplamalar
> görüyorsunuz.
>
> Daha üst seviye grup isimleri tanımlayabiliriz. Component'ler, isVisible
> (görüneyim) demek yerine, ben şu gruptanım diyebilir. Paket yöneticisi de
> daha önceden belirlenmiş bu grupları devamlı gösterir. Bunun ismi ne olur
> bilmiyorum, grup olabilir ya da sanal bileşen olabilir.
>
> Hatta daha da ileri gidip, bunları paket bazlı da tanımlayabiliriz.

Eğer bu sorunu böyle bir yöntemle çözebilirsek daha iyi olur. svn dizinlerini
geliştiriciler kullanıyor. O yüzden bu dizinlerin user-oriented olması için
uğraşmaya da gerek olmamalı aslında. Hatta debian'ın yaptığı gibi

a, b, c, ..., z, liba, libb, ...

şeklinde dizinler bile açabiliriz :P (bileşen sorumluluğunu baltaladığını
biliyorum, sadece örnek:) )

Bazı paketleri tek bir gruba atamak da zor. Mesela mevcut yapıda niye tek bir
PartOf tagı kullanıyoruz? Acaba senin group önerinde buna izin verebilir
miyiz? Bir paket hem çokluortam uygulaması hem de network uygulaması
olabiliyor. Mesela bu paketin paket yöneticisinde hem çokluortam hem de
network altında görünmesine izin veremez miyiz?