[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 17:32:11 EET

Pazar 08 Şubat 2009 tarihinde, semen at pardus.org.tr şunları yazmıştı:

> Daha  önceki bir mailde Doruk'un da söylemis oldugu gibi kaynak paketten
> cikan doclar var. Bunlari pakettten ayirip parcalamanin ve farkli bir
> paket yapmanin, hangi paket icin iyi hangi paket icin olumsuz olacagini
> tam olarak bilemiyorum. Bu paketlere bakip parcalamaya deger olup
> olmayacagina bakmamiz gerekiyor.

Bunların çoğu zaten parçalanmış durumda. Sadece PartOf tagını kullanarak
ilgili docs bileşenie atacağız.

> +1
> bi de sanirim langs veya languages diye bolum de olabilir

compilers ve interpreters varken languages bileşenine gerek kalmıyor.

> ayricalik olmasin tabiki :)
>
> fakat nerede olmasini dusundugunu tam olarak anlayamadim. Programming
> langs altinda olmasin mi? libs altinda mi olsun?

Sanırım asıl kriterimizden uzaklaşmışım bunu söylerken. Madem işlelere öncelik
veriyoruz; library adındaki bileşenlerden mümkün olduğunca kaçınmamız lazım.
Sonuçta her kitaplığın da bir amacı var.

qt, gtk, fltk, wxGTK gibi paketlerin tümünü desktop.toolkits gibi bir bileşene
atmak daha mantıklı olacak sanırım.

> Server bileseni olmasin mi demek istedin? ben server bileseni olmasindan
> yanayim ama network altina gidebilecek paketler olabilir.

Buradaki çekincem şu: şu anki yapıda programming.libs bileşeninin büyümesine
yol açan olay. Yani bir paket kitaplık taşıyorsa oraya atalım düşüncesi. Çoğu
paketin içinden daemon/server vs. çıkıyor. İlerde eklenen paketlerde kolaya
kaçılıp doğrudan buraya atılması söz konusu olabilir. server olan
uygulamaların da birer işlevi, sistemde bir rolü söz konusu. Bunu dikkate
almamız gerekir bence.

> Bir de database tamamiyle anadala gelsin demek istiyorsun (server altindan
> cikip) sanirim.

Öyle demek istemiştim; ama kararsızım. Ana dal olması iyi gelmedi şimdi bana
da. Bir yerde böyle bir bileşen açılmalı; ama utility altında durmamalı sanki.
Acaba utility adını misc olarak mı değiştirsek?

> freedesktop.fonts,themes ve kde.fonts, themes gibi ayırmıs oldugum
> dizinlerin tek bir dizin haline gelmesi uygundur diyorsun sanirim.

Evet.

> desktop.tools'ta kde ve gnome dizinlerini buraya mi koyacagiz, yoksa
> desktop tools dedigin bunlardan bagimsiz freedesktop araclarinin oldugu
> bir dizin mi olacak?

desktop.tools için strigi, beagle gibi paketleri düşünmüştüm. Bir de
plasmoidler, google gadget'ları vs var. Ama onları da işlevlerine göre diğer
bileşenlere dağıtmak daha doğru olacak sanırım.

desktop.kde ve desktop.gnome yine kalsın. Ancak bunların altında ek
bileşenlere gerek olmadığını düşünüyorum. Bunlar sadece bu masaüstü ortamını
oluşturacak temel kitaplık ve uygulamaları barındırmalı.

> System altinda degil de, x11 olarak ana dala konabilir diye dusundum.

Ana dala koyduğumuzda şöyle bir sorun çıkıyor: Örneğin paket yöneticisinde
sadece sistem bileşenini gösterdiğimizi düşünelim. Alt bileşenlerin
kullanıcıyı ilgilendirmediğini düşünüyoruz. Böylece system altındaki tüm
paketleri tek bir listede gösterebiliyoruz. Eğer x11 ana dal olursa buradaki
paketleri kullanıcıya gösterebilmek için illa ki x11 bileşenini de arayüze
eklememiz gerekir.

system altına girmeyecekse desktop.base ya da desktop.x11 bileşenini de
düşünebiliriz.