[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
8 Şub 2009 Paz 14:09:10 EET

On 08 Feb 2009 Sun 13:32:12 semen at pardus.org.tr wrote:

> +1
> bi de sanirim langs veya languages diye bolum de olabilir

langs zaten compilers ve interpreters olarak ikiye bölünmüş durumda.. Ya da ikisini birleştirip langs diyebiliriz.

Uygulamaları görevlerine göre editor, officesuite falan diye böleceksek database'i server'ın altından çıkarıp ana dala koymak bana hiç kurallı gelmiyor. Sunucular da birer uygulama sonuçta.

> Server bileseni olmasin mi demek istedin? ben server bileseni olmasindan
> yanayim ama network altina gidebilecek paketler olabilir.
>
> Bir de database tamamiyle anadala gelsin demek istiyorsun (server altindan
> cikip) sanirim.

> freedesktop.fonts,themes ve kde.fonts, themes gibi ayırmıs oldugum
> dizinlerin tek bir dizin haline gelmesi uygundur diyorsun sanirim.
>
> desktop.tools'ta kde ve gnome dizinlerini buraya mi koyacagiz, yoksa
> desktop tools dedigin bunlardan bagimsiz freedesktop araclarinin oldugu
> bir dizin mi olacak?

Temaları, derileri vb kde-gnome-freedesktop diye ayırmak aslında işlevine değil masaüstü yöneticisine bakarak ayırmak oluyor. Yeni yapılanmada işleve bakılacaksa kde-gnome vb ağırlığını ortadan kaldırmak lazım.

> System altinda degil de, x11 olarak ana dala konabilir diye dusundum.

System bana garip geliyor. Sanki sistemle ilgili olmayan paketimiz varmış gibi ;)

Öte yandan X11-XFree86 vb birer sunucu aslında..

--
Necmettin Begiter