[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

semen at pardus.org.tr semen at pardus.org.tr
8 Şub 2009 Paz 13:32:12 EET

> Bazı bileşenlerde yaptığımız gibi kısaltmalara gidebiliriz. Nasıl olsa
> GUI'de
> açık isimleri yazıyor.
>
> admin
> docs
> libs
> utils
>
> isimleri kullanılabilir.

+1

> Şuna ne dersiniz?
>
> publishing (ana bileşen)
> 	docbook
> 	tex
> 	office (ya da suite)

sanirim utils kismindan office'i cikaralim diyorsun olabilir
+1

> system.docs (genelde sistem yöneticilerine vs yönelik belgeler)
> programming.docs (api belgeleri vs.)
> desktop.kde.docs (kde yardım dosyaları)

Daha  önceki bir mailde Doruk'un da söylemis oldugu gibi kaynak paketten
cikan doclar var. Bunlari pakettten ayirip parcalamanin ve farkli bir
paket yapmanin, hangi paket icin iyi hangi paket icin olumsuz olacagini
tam olarak bilemiyorum. Bu paketlere bakip parcalamaya deger olup
olmayacagina bakmamiz gerekiyor.

> Necmettin'in önerisine ne diyorsun? Şunun gibi:
>
> programming
> 	libs (bu bence diğer bileşenlere dağıtılmalı)
> 	ide
> 	compilers (mono, fpc, vs)
> 	interpreters (ruby, tcl, vs)
> 	tools (debuggers, svn, git, vs)
> 	modules (python, perl modülleri vs.)

+1
bi de sanirim langs veya languages diye bolum de olabilir

> gtk ve qt de birer kitaplık aslında. Onlara ayrıcalık yapmayalım :)

ayricalik olmasin tabiki :)

fakat nerede olmasini dusundugunu tam olarak anlayamadim. Programming
langs altinda olmasin mi? libs altinda mi olsun?

> server altındakilerin çoğu başta network olmak üzere diğer bileşenlere
> dağıtılabilir gibi geliyor bana. Bir de ana dala database adında bir
> bileşen
> açılabilir. Ona da openldap, *sql, vs paketleri girer.

Server bileseni olmasin mi demek istedin? ben server bileseni olmasindan
yanayim ama network altina gidebilecek paketler olabilir.

Bir de database tamamiyle anadala gelsin demek istiyorsun (server altindan
cikip) sanirim.

> Şunlar yeter bence:
>
> desktop.theme(s)
> desktop.font(s)
> desktop.util(s) veya tool(s)
freedesktop.fonts,themes ve kde.fonts, themes gibi ayırmıs oldugum
dizinlerin tek bir dizin haline gelmesi uygundur diyorsun sanirim.

desktop.tools'ta kde ve gnome dizinlerini buraya mi koyacagiz, yoksa
desktop tools dedigin bunlardan bagimsiz freedesktop araclarinin oldugu
bir dizin mi olacak?
> system.x11.
> 		lib(s)
> 		driver(s)
> 		util(s)

System altinda degil de, x11 olarak ana dala konabilir diye dusundum.