[Gelistirici] component yapisi ve paket agaci taslagi

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
7 Şub 2009 Cmt 21:19:37 EET

Cumartesi 07 Şubat 2009 tarihinde, semen at pardus.org.tr şunları yazmıştı:
> - Dizin isimlerinde belirli bir duzen olması gerektigi konusunda
> haklisiniz libraries - library, docs-doc gibi karisikliklar olmamali,
> farkli günlerde yapmis olmamdan dolayi gozumden kacmis sanirim.

Bazı bileşenlerde yaptığımız gibi kısaltmalara gidebiliriz. Nasıl olsa GUI'de
açık isimleri yazıyor.

admin
docs
libs
utils

isimleri kullanılabilir.

> - documentation demis oldugum kisim daha cok tex ve doc uygulamalari ile
> ilgili, uygulamaların docları ile ilgili bir kisim değil, bu sanirim bir
> karisikliga neden olmamasi icin adi degistirilmeli ve Fatihin dedigi gibi
> viewer publishing gibi alt dizinler acilabilir.

Şuna ne dersiniz?

publishing (ana bileşen)
	docbook
	tex
	office (ya da suite)

> - paketlerin doclari ile ilgili ise söyle bir önerim var, system.base
> doclarını system.docs gibi bir dizin altina, system.base'i kucultmek adina
> koyabiliriz diye dusunuyorum. Fakat diger uygulamalarin doclari uygulama
> nerede ise orada olmali diye dusundum, tabi fikirlerinize yine de acigim

system.docs gibi ilgili bileşenlerde docs alt bileşenleri de açılabilir.

system.docs (genelde sistem yöneticilerine vs yönelik belgeler)
programming.docs (api belgeleri vs.)
desktop.kde.docs (kde yardım dosyaları)

> - programming.libs altinda ve programming.cpp.libs ve ya
> programming.environment ve programming.python.environment gibi bir
> dallanmanin olmasina ben de karsiyim sanirim, onlari denemek ve gormek
> icin yapmistim :) Sizin de soylemis oldugunuz gibi cok fazla karmasaya
> neden oluyor. Bu yüzden programming altinda genel olarak libs,
> environment, compilers gibi olmasi daha iyi gibi.

Necmettin'in önerisine ne diyorsun? Şunun gibi:

programming
	libs (bu bence diğer bileşenlere dağıtılmalı)
	ide
	compilers (mono, fpc, vs)
	interpreters (ruby, tcl, vs)
	tools (debuggers, svn, git, vs)
	modules (python, perl modülleri vs.)

> - gtk ile ilgili bolumlerinde qt gibi programming altina gitmesi
> gerektigini dusunuyorum.

gtk ve qt de birer kitaplık aslında. Onlara ayrıcalık yapmayalım :)

> - Server ve client gibi iki ayrı dizin yapmamaya calistim, yani bir
> server'a ait client ayni alt dizinde dursunlar diye dusundum, fakat mail
> altina ve genel olarak network altina, spesifik bir server icin
> kullanilmayan clientleri koymak durumunda kaldım, sanirim bunlar için
> belki farkli bir isim kullanmaliyiz veya farkli bir yapi dusunmeliyiz.

server altındakilerin çoğu başta network olmak üzere diğer bileşenlere
dağıtılabilir gibi geliyor bana. Bir de ana dala database adında bir bileşen
açılabilir. Ona da openldap, *sql, vs paketleri girer.

> - Freedesktop ve fonts ve theme gibi kisimlarin daha ayrintili olarak
> gozden geciricem, Fatih'te yardimci olursa cok sevinirim :)

Şunlar yeter bence:

desktop.theme(s)
desktop.font(s)
desktop.util(s) veya tool(s)