[Gelistirici] Müdür - Network

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
26 Ara 2009 Cmt 11:52:49 EET

İnanç Yıldırgan wrote:
> 25 Aralık 2009 Cuma günü (saat 23:53:56) Gürer Özen şunları yazmıştı:

> Tam olarak nedenini anlayamamış olsam da yaklaşık olarak 2 dk sürüyor açılış.
> Ki kullanmadığım servislerin hepsini off durumda. (8 servis açık) Bir çok şey
> denedim ama bir çözüm bulamadım ne yazık ki.

Yavaşlıktan kastım 2 dakika falan değil orada bir anormallik olduğu kesin.

X/KDM'yi çok bekliyoruz,
Diğer dağıtımlar readahead, sreadahead, plymouth/KMS, preload vs.
kullanarak süreyi oldukça daraltıyorlar.

Ancak ben ne zaman bunları denemeye kalkışsam belge eksikliğinden, neyin
nasıl yapılacağı çok anlatılmadığından ya randıman alamıyorum ya
cuvalliyorum. SuSE (preload kullanıyor) örneğin 14 saniye gibi bir
sürede GDM'ye gelirken bizde 26 saniyeyi buluyor. Yine SuSE'de firefoxun
ilk başlangıç hızı 1.5~ saniye iken bizde 6-7 saniyeyi buluyor.
(Quadcore sistem)