[Gelistirici] Müdür - Network

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
26 Ara 2009 Cmt 20:08:42 EET

26 Aralık 2009 Cumartesi günü (saat 11:52:49) Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:

> X/KDM'yi çok bekliyoruz,
> Diğer dağıtımlar readahead, sreadahead, plymouth/KMS, preload vs.
> kullanarak süreyi oldukça daraltıyorlar.
>
> Ancak ben ne zaman bunları denemeye kalkışsam belge eksikliğinden, neyin
> nasıl yapılacağı çok anlatılmadığından ya randıman alamıyorum ya
> cuvalliyorum. SuSE (preload kullanıyor) örneğin 14 saniye gibi bir
> sürede GDM'ye gelirken bizde 26 saniyeyi buluyor. Yine SuSE'de firefoxun
> ilk başlangıç hızı 1.5~ saniye iken bizde 6-7 saniyeyi buluyor.
> (Quadcore sistem)

Firefox, OpenOffice.org gibi uygulamalar için çözüm preload. Özel bir ayar
gerektirmemesi lazım, dinamik olarak öğreniyor. Belki default olarak bu
uygulamaları yüklemesini sağlayacak bir state dosyasıyla dağıtılabilir.

KDM biraz daha zor. Orada readahead'i denedim ben şimdi. X'in açılması ile KDM
login ekranı arasındaki süre 5 sn den 3 snye indi. Login ile desktop
arasındaki süre ise 32 sn den 25 sn ye indi. Ancak o sürede neredeyse hiç bir
yükleme yapmadı, aslında 5-6 sn sonunda tüm progress ikonları çıkmıştı, ancak
herhangi bi disk i/o yapılmayan uzun bir bekleme yaptı orada, gereksiz sleep
falan mı var acaba?

Git'ten readahead kodunu çekip derledim. readahead ve readahead-collector
dosyalarını /sbin'e attım, readahead.conf'u /etc ye attım, /var/lib/readahead
dizinini oluşturdum. Sistemi init=/sbin/readahead-collector ile bu ettim ama
bu sırada audit servisini off konumda tuttum. Oluşan dosyadan .swap'ı çıkardım
(bunu readahead.conf'a eklemek lazım). /sbin/mudur.py içine setupUdev() den
önce şu satırı ekledim:

run_async(["/sbin/readahead", "/var/lib/readahead/custom.early"],
fstdout="/dev/null")

Bunu tam olarak entegre etmek istersek, müdür içinden mesela kurulumdan ve
büyük updatelerden sonra collector'u otomatik çalıştırmak ve normal bootlarda
da yukardaki satırı işletmek yeterli olacaktır.

sreadahead özel bir kernel yaması falan istiyor, çok da iyi yöntem gibi
gelmedi bana. Sizler de denerseniz sonuçları bir karşılaştıralım.