[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
20 Ara 2009 Paz 13:06:51 EET

20 Aralık 2009 Pazar günü (saat 11:45:16) Erkan Tekman şunları yazmıştı:

> Benim KaDüK projesi sorumlusu arkadaşlara koyduğum hedef en geç Pardus 2011
> sürüm tarihinde kara düzene son verme konusunda geri dönülmez noktaya
> erişmiş olmamız. Kimi zaman 2010 yazında dahi bu hedefe ulaşabilirmişiz
> gibi geliyor, kimi zaman 2011'de dahi kara düzenle yaşamak zorunda
> kalacakmışız gibi...

Erkan bey, bence herşeyi bir arada çözmeye çalışarak yanlış yapıyorsunuz. Üç
ayrı problem var:

1. UEKAE'nin iç işleri. Bunların toplulukla bir alakası yok. O yüzden birarada
düşünmeyelim lütfen. Üstelik 20 kişinin büyük bölümünü meşgul edecek kadar iç
işiniz olduğuna da inanmıyorum :p

2. DPT ve büyüme planları. DPT'nin kendisi bile para göndermekte pek acele
etmezken, bunları kısa vadeli düşünmeye pek gerek yok gibi :)

3. Geliştirici topluluğundaki dağınıklık ve plansızlık kaynaklı sıkıntılar.
İşte bunların bırakın 2011'i, 2010 yazını, bugüne kadar beklemiş olması bile
çok zararımıza oldu.

Kaybettiğimiz geliştiricilerin yanında, diğer geliştiricilerimizin de
hevesleri ve performansları sürekli düşüyor. Bu devam etmesin artık.

En azından şu listede konuşulan ve alınan kararların bir listesinin tutulması
ve ne durumda olduklarını takip edilmesi bile çok şeyi değiştirecek. Bu kadar
basit şeyler için aylarca beklenmesini talep etmeyin lütfen.

Düzenli ve sürekli olarak bir şeylerin iyiye gittiğini görmek, bu şeyler çok
ufak bile olsa herkese moral ve güven verir, işlerin hızlanmasını sağlar.