[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Ekrem SEREN ekrem.seren at gmail.com
20 Ara 2009 Paz 03:00:59 EET

2009/12/18 Murat Şenel <muratasenel at gmail.com>

> Yeri her ne kadar geliştirici listesi olmasa gibi gelse de söz konusu
> hediye sadece geliştiricilere gönderileceği için bence burası gayet uygun.
>
> Cevap yazmayayım dedim, her zamanki gibi es geç, boş ver dedim kendi
> kendime ama yok olmadı işte. Hediye diyorsunuz ve kargo masrafını bize
> ödetiyorsunuz. Bu nasıl bir mantık gerçekten merak ediyorum. Kim birine
> hediye yollarken böyle bir şart koşmuş?
>
> Gerçi düşününce pek de şaşırmıyorum. Pardus geliştiricilerine söz verip de
> hangi sözünü tuttu veya bu açıdan neyi doğru yaptı ki hediye işini de doğru
> yapsın...

> [...]

Eskiden (ben ilk defa Pardus'a bulaştığım zamanlar, ~2006) Pardus gönüllü
geliştiricileri arasında çok güzel bir atmosfer vardı. Beni Pardus'a ve
sonunda gönüllü bir geliştirici olmaya iten asıl sebep Pardus'tan çok buydu
aslında. *#pardus* kanalı bir çok gönüllü geliştirici kazanmasını sağladı
projenin. Gönüllü geliştiriciler arasındaki muhabbet ve samimiyet yenilerini
çekiyordu camiaya. O zamanlar tanıştığım bir sürü insan ile çok yakın dost
oldum, fiziksel hayatta görüştüm, beraber nargile içtim, çay içtim...
Pardus'a katkı vermek ile ilgili (paket yapma, kod/betik yazma,
*'peç'*yapma vs.) herşeyi onlardan öğrendim.

Şimdi ise durum öyle değil maalesef :( Hala tüm gün, hem işimde hem özel
hayatımda, sadece Pardus kullanıyorum. Fakat kullanıcıyım artık yalnızca.
Bunun sebeplerine baktığımda, her ne kadar kendimi işlerim yoğunlaştı
hayatım değişti diye kandırsam da, daha önce olan o samimi ve sıcak ortamı
bulamadığım için olduğunu görüyorum.

O zamanlar tanıştığım arkadaşlarım ile hala görüşüyorum, ama görüyorum ki
onları projeden soğutan aynı sebepler beni de soğutmuş. Kendimi motive
etmeye çalışıyordum son zamanlarda ama bu tartışmalardan sonra motivasyon
zerresi de dağıldı gitti.

Söylenecek şeyleri Doruk, Gürer, Türker ve Murat söylemiş.

Projeye dışarıdan en çok katkıyı vermiş ve en çok *gönüllü* geliştirici
kazandırmış insanların projeye küsmeleri bazı  *_bence
düzeltilebilir_*sorunları işaret ediyor.

--
Ekrem SEREN