[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
18 Ara 2009 Cum 16:14:22 EET

18 Aralık 2009 Cuma 14:04:02 tarihinde Murat Şenel şunları yazmıştı:
> Yeri her ne kadar geliştirici listesi olmasa gibi gelse de söz konusu
>  hediye sadece geliştiricilere gönderileceği için bence burası gayet uygun.
>
> Cevap yazmayayım dedim, her zamanki gibi es geç, boş ver dedim kendi
>  kendime ama yok olmadı işte. Hediye diyorsunuz ve kargo masrafını bize
> ödetiyorsunuz. Bu nasıl bir mantık gerçekten merak ediyorum. Kim birine
> hediye yollarken böyle bir şart koşmuş?
>
> Gerçi düşününce pek de şaşırmıyorum. Pardus geliştiricilerine söz verip de
> hangi sözünü tuttu veya bu açıdan neyi doğru yaptı ki hediye işini de doğru
> yapsın...

> [...]

Söz konusu paket yalnızca geliştiricilere gönderilmiyor, yanılmıyorsam
sayıları 150'ye varan katkıcıya da gönderiliyor. O nedenle denildiği üzere bu
sorunun ve tartışmanın yeri burası değil.

Normalde bu tonda yazılan bir yazıya yanıt yazmanın yararına inanmıyorum,
ancak belki liste üyeleri ve izleyenler arasında merak edenler olabilir diye
durumu açıklayayım: Mevzuatı gereği TÜBİTAK kargo ile gönderi yapamıyor.
Yalnızca sözleşmeli projelerde proje bütçesinde yer alıyorsa kargo hizmeti
satın alınabiliyor, örnek olarak KamuSM tarafından gönderimi yapılan e-imza
sertifikaları. Bu kapsam dışında yalnızca kimi kritik müşteri ve projelerde
yapılan kimi gönderilerde ve son derece sınırlı bir şekilde kargo
kullanılabiliyor. Bu tip bir istisnanın yapılabilmesi durumu UEKAE'nin idari
birimleri ile değerlendirildiğinde hem bizim talep etmememiz ve hem de onların
mevcut kuralları fazla zorlamama tercihleri nedeniyle ödemeli gönderim yönünde
karar verildi. Bu gönderiler de KamuSM'nin anlaşmalı kargo şirketi ile son
derece cüzi bir ücret karşılığı yapılacak diye biliyorum.

Geliştiricilere sağlanması gereken olanaklar konusunun en sıkı takipçisi ve
taraftarı ben olmama karşın [1], doğrudur, verdiğimiz söleri yerine
getiremiyoruz bir süredir. Bunun ufak bir kısmı kaynak yokluğundan, bir başka
ufak kısmı da (yine kaynak yokluğundan dolayı) işgücü eksikliğinden. Ama bu
konudaki başarısızlığımızın çoğu organizasyon ve yönetim
kabiliyet(sizliğ)imizden kaynaklanıyor. İsterseniz "asıl işlerine
odaklandıklarından buna sıra gelmiyor" deyin, ister kara düzene yorun, durum
bu. Yalnızca geliştiricilerimize verdiğimiz vaatler ile ilgili değil bu
aksaklık(lar), başka alanlarda da örnekleri var. Zaten bu nedenle iki aya
varan bir süredir daha iyi organize olmanın, işleri daha iyi yönetme ve takip
etmenin yollarını aramaya, öğrenmeye ve uygulamaya çalışıyoruz. Bu çalışmalar
2011 sürümüne kadar da yoğun olarak devam edecek büyük olasılıkla...

Bu süreç ilerlerken geliştiricileri, kimi zaman katkıcıları ve kullanıcıları
hayal kırıklığına uğratacağız (uğratmaya devam edeceğiz), şimdiden uyarayım.
İsteyerek değil, bizatihi düzeltmek istediğimiz eksikliklerin doğal sonucu
olarak. Camiamızdan bu süre boyunca biraz daha kredi istiyorum, "verdiğimiz
rahatsızlığı mazur görsünler"...

Ancak yukarıda alıntıladığım mesaj gibi insana "fesüphanallah" çektiren
tepkileri de dikkate alıyoruz, ama emin olabilirsiniz ki hareket tarzımızı
bunlara göre belirlemiyoruz. Gecesini gündüzüne katıp bu işin olmasına
çabalayan, kariyer geleceğini bu projeye bağlamış, elini ve kafasını bu derece
taşın altına koymuş geliştiricilere saldırmasalar keşke. İsteyen bana
saldırsın, Pardus projesinde yolunda gitmeyen herşeyin sorumlusu benim, e-
posta adresimi de herkes biliyor [2]...

Bu vesile ile tüm geliştiricilerimize böylesi kaliteli ve güzel bir ürün
oluşturma konusunda bizimle birlikte çalıştıkları için bir kez daha teşekkür
edeyim ve hepinize iyi yıllar dileyeyim, biraz erken olsa da...

Sevgi ve saygılarla,

[1] Özgürlük için e-dergi'nin Mayıs 2009 sayısındaki yazım, yanılmıyorsam
[2] Pardus'a saldırmanın karşı konulmaz cazibesi konulu blog girdim

Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE
Proje Yöneticisi ::: Pardus
::: Özgürlük İçin... :::