[Gelistirici] sandbox performans penaltısı

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Ara 2009 Cmt 12:05:51 EET

05 Aralık 2009 Cumartesi günü (saat 11:23:56) Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:

> Onur da bu fark için sandboxtan şüpheneliyorum diyince ufak bir shell
> betiği yazdım, bir paketin derlenme süresini ölçen.

Abi şüphelenmenize gerek yok, sandbox altındaki süreçlerin *her* sistem
çağrısı girişinde süreç pause ediyor, bizim sürecimiz devreye girip
argümanları inceliyor, sonra kernel işini bitirip tekrar bize dönüyor, çağrı
dönüşü yapacaklarımızı yapıp süreci tekrar aktive ediyoruz. Her sistem çağrısı
için 2 tane ek context switch demek bu da.

Burada yapacak çok fazla bişi yok. Compilerın falan daha az sistem çağrısı
yapmasını sağlayabilirsek hız farkedebilir (mesela read() lerde daha büyük
miktarda veri okunması vb). Ama asıl kayıp build işini yürüten shell
betiklerinden geliyor diye tahmin ediyorum.