[Gelistirici] sandbox performans penaltısı

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
5 Ara 2009 Cmt 11:23:56 EET

Selam,

Geçen gün güvenlik yamalarını test etmek için 2008 buildfarm'ında
kullanıcı olarak kernel derlemem gerekti. 2008 farm'ında sandbox kapalı,
ccache açık. Eren'e 1 saat falan sürer dedim, 3 dakika geçti yan konsola
baktım install aşamasını bitirmiş.

Gerek benim makinemde gerek 2009 farm'ında kernel'in derlenip
paketlenmesi 1 saate yakın zaman alıyor. İkisinde de ccache ve sandbox açık.

Onur da bu fark için sandboxtan şüpheneliyorum diyince ufak bir shell
betiği yazdım, bir paketin derlenme süresini ölçen. Önce sync çağırıp
sonra bütün cache'leri drop ediyor ve paketi derliyor. Kernel için
deneyecek vaktim olmadı ancak örneğin cups paketi için benim dandiri AMD
makinedeki fark şu şekilde:

ozan2009-pardus cups # measure-build --build
Measuring builds for cups
Syncing dirty pages..
Dropping all caches..
build_with_sandbox

real    1m19.520s
user    0m44.814s
sys     0m39.323s
Syncing dirty pages..
Dropping all caches..
build_without_sandbox

real    0m29.912s
user    0m22.230s
sys     0m7.951s

--

Fark gözardı edilemeyecek kadar fazla. Bir şey yapabilir miyiz, yapsak
çok şahane olur bence :)

Biraz daha büyükçe ve daha da büyükçe paketler için de sonuçları yazacağım.

Görüşürüz.