[Gelistirici] sandbox performans penaltısı

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
5 Ara 2009 Cmt 13:42:53 EET

Gürer Özen wrote:
> Abi şüphelenmenize gerek yok, sandbox altındaki süreçlerin *her* sistem
> çağrısı girişinde süreç pause ediyor, bizim sürecimiz devreye girip
> argümanları inceliyor, sonra kernel işini bitirip tekrar bize dönüyor, çağrı
> dönüşü yapacaklarımızı yapıp süreci tekrar aktive ediyoruz. Her sistem çağrısı
> için 2 tane ek context switch demek bu da.

(Bu arada diğer iletimde attığım süreler module-alsa-driver paketi
içindi, yazmayı unutmuşum)

Ya tabii ki bir overhead'inin olduğunu herkes biliyordur da bu kadar
hissedilebilir olacağını düşünmemiştim ben.

Kernel için de ölçüm yaptım en son kendi makinemde:

build_with_sandbox

real    58m11.288s
user    59m48.153s
sys     29m44.836s