[Gelistirici] Paketler (review) listesi ve paket istekleri

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
29 Ağu 2009 Cmt 01:48:17 EEST

2009/8/29 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>:
> En azından liste isimlerinde bir standart yakalayalım diye de daha önce
> konuştuk. Yakalamayacaksak,
>
> paketler-commits -> paketler-gönderiler
> stable -> kararlı
> pardus-translators -> pardus-çevirmenleri
>
> değişikliklerini de yapıp hepsini Türkçe yapalım oldu olacak.

> Yeni paket isteğinin tamamlanması için yeni paket isteğinin sonucunda
> oluşan taslak paketin gözden geçirilmesi gerekiyor mesela. Aklıma ilk
> gelen alaka bu.

Elbette öyle de yeni paket istekleri gelir gelmez cevaplanmıyor
genelde. Onun için gelen isteğin listeye düşmesi sadece listeye
karışıklık katar gibi geliyor bana. Taner'in dediği gibi bu istekleri
takip etmek isteyenler olursa da alternatif yollar mevcut. Ayrıca
uygulaması kullanması kolay yollar, ekstra bir çaba gerektirmiyorlar.

> Bir de yeri gelmişken bu sorgulayıcı ve gergin üsluptan vazgeçsek?
>  Kişisel olarak tanıyorum çünkü seni, gerginlik yaratmak gibi bir amacının
> olduğunu düşünmüyorum.

Elbette yok böyle birşey. Şurada fikirlerimizi paylaşıp sonuca
ulaşmaya çalışıyoruz, niye gerilim isteyelim ki.

Bu listeye attığım epostaları yazarken ne birilerini sorgulamak gibi
bir düşüncem var ne de bu benim haddime düşer. Sadece aynı konu
(ingilizceleştirme) mevzusu sürekli olarak farklı yerlerden listeye
düşüyor. Bir gün liste dili, bir gün liste adı, öteki gün betik adı
vs. Hepsinde de bunu tek başına yapmayalım, topluca karar verelim
diyoruz. Ama henüz bir karara varmaya kalmadan yeniden aynı konu
geliyor. Bazen Doruk bazen ben bu konulara cevap yazıyoruz ama aynı
şeyi yazmak bir yerden sonra rahatsız edici ve sıkıcı oluyor.

Epostalarımda kolaylıkla farkedebileceğin üzere, yukarıdaki epostada
olduğu gibi net bir tavır kullanmıyorum. Israrla  söylediklerimin
benim fikirlerim olduğunu, konunun bana öyle göründüğünü, elbette
doğrunun farklı olabileceğini söylüyorum. Fakat review süreci ile
ilgili son thread bundan 6 gün önce geçmiş ve benzer şeyler söylenmiş.
Ben de o thread'e dayanarak bu sefer net olarak "buna böyle karar
vermemiş miydik? bunu böyle yapmayacak mıydık?" dedim.

> İyi akşamlar.
İyi akşamlar

Türker