[Gelistirici] Paketler (review) listesi ve paket istekleri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
29 Ağu 2009 Cmt 01:13:56 EEST

Türker Sezer wrote:
> Bu işi bugzilladan yapmayacak mıyız? Niye artık bir daha
> kullanmayacağımız bir listede değişiklik yapıyoruz? Ayrıca bu
> birşeyleri ingilizceleştirme işi için daha geçen gün bu konuda topluca
> bir karar verilmeli denmemiş miydi yine bu konuyla ilgili bir
> threadde.

Evet bugzilla'dan yapmayı planlıyoruz.
Listelerin dilini ingilizceleştirme konusunda mutabakat sağlanmadı ve
bir karar almadık. Söz konusu olan bir listenin adı.
Ben gene yabancı geliştiriciler diye başlayacağım, ancak konu gene dönüp
dolaşıp *bu dağıtımın amacı ne* konusuna gelecek biliyorum.

En azından liste isimlerinde bir standart yakalayalım diye de daha önce
konuştuk. Yakalamayacaksak,

paketler-commits -> paketler-gönderiler
stable -> kararlı
pardus-translators -> pardus-çevirmenleri

değişikliklerini de yapıp hepsini Türkçe yapalım oldu olacak.

> Paket gözden geçirme ile yeni paket isteğinin ne alakası var? Yeni
> yapılmış paketleri review'a alıyoruz araya hataları sokmak mantıklı
> görünmüyor bana. O hatalar zaten bugzilla listesine düşüyor ayrıca
> bugzillada arama kaydetme, kaydedilen aramayı rss ile takip etme gibi
> güzellikler var. İsteyenler bunları da gayet kullanabilir

Yeni paket isteğinin tamamlanması için yeni paket isteğinin sonucunda
oluşan taslak paketin gözden geçirilmesi gerekiyor mesela. Aklıma ilk
gelen alaka bu.

Bir de yeri gelmişken bu sorgulayıcı ve gergin üsluptan vazgeçsek? Hani
yüzyüze konuşmak gibi olmuyor e-posta biliyorum, belki yazım tarzın
böyle ama her okuduğumda geriliyorum senin attığın e-postaları. Kişisel
olarak tanıyorum çünkü seni, gerginlik yaratmak gibi bir amacının
olduğunu düşünmüyorum.

İyi akşamlar.