[Gelistirici] Paketler (review) listesi ve paket istekleri

Taner Taş taner at pardus.org.tr
29 Ağu 2009 Cmt 04:40:37 EEST

On Sat, 29 Aug 2009 00:54:25 +0300
Türker Sezer wrote:

> Bu işi bugzilladan yapmayacak mıyız? Niye artık bir daha
> kullanmayacağımız bir listede değişiklik yapıyoruz? Ayrıca bu
> birşeyleri ingilizceleştirme işi için daha geçen gün bu konuda topluca
> bir karar verilmeli denmemiş miydi yine bu konuyla ilgili bir
> threadde.

Paket isteği ve paket değerlendirme farklı şeyler. Yeni paket isteklerinin bir kopyasının genelde paket yapanların bulunduğu bir listeye iletilmesi bana pek tuhaf gelmiyor. Bu sadece fikir..olabilir de olmayabilir de..

Paket değerlendirme sürecini bugzilla'ya taşırken "herhangi bir listeyi bir daha kullanmayacağız" demedik ve diyemeyiz çünkü tüm paket değerlendirme sürecine ait mesajların genel bugzilla listesine değil, bizzat şu anki "paketler" listesi tarzında geliştiricilerin takip ettiği teknik bir listeye yönlendirilmesi gerekiyor.

> Paket gözden geçirme ile yeni paket isteğinin ne alakası var? Yeni
> yapılmış paketleri review'a alıyoruz araya hataları sokmak mantıklı
> görünmüyor bana. O hatalar zaten bugzilla listesine düşüyor ayrıca
> bugzillada arama kaydetme, kaydedilen aramayı rss ile takip etme gibi
> güzellikler var. İsteyenler bunları da gayet kullanabilir

Dediğim gibi bu sadece fikir.. Paket isteklerinin arada kaynamaması için şöyle yapsak nasıl olur, demek yerine böylesi itici bir üslup kullanmak neden?  Yine belirttiğim gibi, paket değerlendirme sürecini bugzilla'ya taşıdığımızda girilen kayıtlardan sorumlu, geliştiricilere yönelik teknik bir liste olmak zorunda ve bu listenin "package-review" olması pek de garipsenecek bir durum değil. İstersen "paket-degelendirme" de yapabiliriz ama diğer tüm teknik listeleri de aynı şekilde değiştirme şartıyla. Listelerin isminin hangi dilde olduğu benim için pek bir önem arzetmiyor.. benim asıl üzerinde durduğum konu, tutarlı ve _anlaşılır_ bir yapı oluşturabilmek.

--
Taner Taş <taner><pardus.org.tr>