[Gelistirici] Kernel paketi güncellenirken uyarı / emniyet mandalı

F. Tuğrul GÜRKAYNAK ftugrul at gmail.com
21 Ağu 2009 Cum 22:37:27 EEST

Pisi güncellemeleri yaparken şöyle bir şeyle karşılaştım:

"Emniyet mandalı: taban sistem (system.base) bileşenine ait şu paketler
yükseltilecek:udev pisi file gperf usbutils module-init-tools
..."

ancak güncellenen paketler arasında kernel de var, fakat kernel taban
sistemde olmadığı için böyle bir uyarı verilmiyor. Burada değinmek
istediğim, sistem çekirdek güncellemesi yapıyor ancak ben "neleri
güncelliyor acaba?" diye tek tek kontrol etmezsem o an çekirdek
güncellendiğini fark edemiyorum. Emniyet mandalı olmasa bile, "dikkat -
çekirdek güncellemesi yapılıyor, güncelleme bittikten sonra bilgisayarınızı
baştan başlatmanız tavsiye edilir" gibi bir mesaj eklense nasıl olur?

ayrıca; kernel gibi önemli, hatta güvenlik güncelleştirmelerinde daha da
öncelikli olan bir paket, system.base'de olmadığı için, mevcut güncellemesi
olsa bile otomatik olarak güncellenmiyor.

fikirler?

İyi Çalışmalar
Fahri Tuğrul GÜRKAYNAK