[Gelistirici] Kernel paketi güncellenirken uyarı / emniyet mandalı

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Ağu 2009 Cmt 12:31:43 EEST

On Friday 21 August 2009 22:37:27 F. Tuğrul GÜRKAYNAK wrote:
> [...]
> yükseltilecek:udev pisi file gperf usbutils module-init-tools
> ..."
>
> ancak güncellenen paketler arasında kernel de var, fakat kernel taban
> sistemde olmadığı için böyle bir uyarı verilmiyor. Burada değinmek
> istediğim, sistem çekirdek güncellemesi yapıyor ancak ben "neleri
> güncelliyor acaba?" diye tek tek kontrol etmezsem o an çekirdek
> güncellendiğini fark edemiyorum. Emniyet mandalı olmasa bile, "dikkat -
> çekirdek güncellemesi yapılıyor, güncelleme bittikten sonra bilgisayarınızı
> baştan başlatmanız tavsiye edilir" gibi bir mesaj eklense nasıl olur?

Update tagları arasına bu iş için aşağıdaki tagları ekleyebiliyoruz artık.
Ancak henüz bu özellik arayüzlerde kullanılmıyor.

<Requires>
	<Action>systemRestart</Action>
</Requires>

> ayrıca; kernel gibi önemli, hatta güvenlik güncelleştirmelerinde daha da
> öncelikli olan bir paket, system.base'de olmadığı için, mevcut güncellemesi
> olsa bile otomatik olarak güncellenmiyor.

Tek bir çekirdeğimiz yok artık. Bu yüzden kernel paketlerini system/base
altına alamayız. Hem bazı kullanıcılar kernel güncellemesinin zorlanmasını
istemiyorlar. Güvenlik güncellemelerini yapmaya zorlamak da mantıklı değil. Bu
açıdan bakınca çekirdeğin diğer paketlerden de bir farkı yok aslında. Diğer
paketler de önemli açıklar barındırabilir ve servisin/sistemin yeniden
başlatılması gerekebilir.