[Gelistirici] #pardus loglama hadisesi

cihan okyay okyaycihan at gmail.com
11 Ağu 2009 Sal 14:09:54 EEST

10 Ağustos 2009 21:31 tarihinde Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> yazdı:

> Selam,
>
> Bu gün bir kullanıcımız #pardus kanalında yaşanan tatsız durumlardan
> bahsetti.
> Genelde her akşam birileri gelip kanalda küfür edip [0] tatsızlık
> yaratıyormuş. Bu durumun özellikle kanal yöneticileri olmadığı zaman
> meydana
> geldiğinden bahsetti.

Evet bu olay yaşandığında bende kanaldaydım ve muhabbete geçte olsa dahil
oldum. Kahramanımız Pardus ile
alakası olmayan(!) bir sorusuna (sorunun bir cevabı bile yoktu) cevap
alamayınca loglarda da gördüğünüz gibi
küfürler etmeye başlamış. Şahsi fikrime göre onu daha da küfüre teşvik
edecek bir durumda kanal sakinlerinden
gelmemiş!

Bunun haricinde kanalda seviye baya düşmüş durumda. 2 gündür kanalı
> [...]
> rahatsız olan kullanıcılar ismimizi yazarak bizi uyarabilir.
>
> 3- Kanalda op bulunmadığı zamanlar kullanıcılarımız bizler ile iletişime
> geçebilsin. irc -_at_- pardus.org.tr olabilir belki bunun için. Kanal
> loglanacağı için hangi kullanıcı adının hangi zaman aralığında tatsızlık
> yarattığını söylemeleri yeterli olur. Loglardan bunu teyit edip
> çıkarabiliriz.
>
> Eğer karara varabilirsek bundan sonraki zamanlarda #pardus'ta operator
> yetkisi
> ile bulunmayı düşünüyorum. Kanala girildiği zaman auto-op verilebilir belki

Benim şahsi görüşüm ve en mantıklısı olduğunu düşündüğüm görüşe göre, geyik
yaptın sen arkadaşım seni
banlıyoruz demek saçmalık olacaktır. İki gündür tartışmaları dinledim
tartışmalara katıldım. Anlaşılan o ki adamı
banlamakla o kanalı düzgün bir kanal haline getiremeyiz. Bir kaç katkıcıya
verelim yetkileri. Aramızda konuşalım
nasıl bir politika izleyeceğimizi. Buna göre yönetici arkadaş hareket etsin
kanalda. Bu iş için Kubilay Kocabalkan 'ın
ideal biri olduğunu düşünüyorum eğer kendisi içinde sorun yoksa. :) Fakat bu
yöneticilerin izlemesi gereken yolda
geyiğe itimatımız yok çekgit demesi olmaması gerekir. Ortada sorunu olan bir
kullanıcı olur ve ona el birliği ile yardım
ederiz. Yardımsız bir anda iki kişinin birbirine dozajı ayarlayarak
takılması, selam vermesi neden rahatsız etsin ki beni,
ya da kullanıcıları? Yöneticinin görevi dozajı ayarlayamayan kişileri
uyarması devam eden (ki bunu yapan o oda da
bulunmayı hak etmiyordur) kişileride banlaması olacaktır. Biraz karışık
yazmış olabilirim kusura bakmayın.

İyi çalışmalar...

P.S : Evet o kanalda zaman zaman geyik yapan biriyim ve hiç bir zaman Pardus
'a yakışmaz bu görüntüsü sergilendiğini
düşünmüyorum. Aksine ortaçağ izlenimi verecek kanal ;)

--
Cihan OKYAY
http://cihanokyay.wordpress.com