[Gelistirici] #pardus loglama hadisesi

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
11 Ağu 2009 Sal 16:56:22 EEST

11 Ağustos 2009 Salı 14:09:54 tarihinde cihan okyay şunları yazmıştı:

> Evet bu olay yaşandığında bende kanaldaydım ve muhabbete geçte olsa dahil
> oldum. Kahramanımız Pardus ile
> alakası olmayan(!) bir sorusuna (sorunun bir cevabı bile yoktu) cevap
> alamayınca loglarda da gördüğünüz gibi
> küfürler etmeye başlamış. Şahsi fikrime göre onu daha da küfüre teşvik
> edecek bir durumda kanal sakinlerinden
> gelmemiş!

IRC kanalları özgür yazılım projelerinin önemli etkileşim ortamlarından
birisi. Pardus projesinde, artık kültürel yapıdan mı deriz yoksa başka bir
nedenle mi, bu tam olarak bu şekilde cereyan edemedi. Gayrıresmi de olsa (ki
örneğin wiki de öyledir) bu ortamın manalı bir hale gelmesi yerinde olacaktır
diye düşünüyoruz. Genel eğilim yönünde, ve pardus-kullanicilari e-posta
listesi ve kısmen Özgürlükİçin forumlarında yaptığımız üzere, bu kanala
camiadan bir grup yönetici belirlemek (mevcut önerilen isimler ilk başta, yeni
öneri olursa onlar da) ve zaman içerisinde ortalığın derlenip toparlanmasını
beklemek en mantıklısı gibi duruyor.

Geliştiricilerden ricamız da fırsat buldukça IRC kanallarına şefkat gösterip
bu yöndeki gidişata katkıda bulunmaları.

İyi çalışmalar,

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE