[Gelistirici] #pardus loglama hadisesi

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
11 Ağu 2009 Sal 00:54:35 EEST

2009/8/11 emre yilmaz <yilmazyemre at yahoo.com>:
> IRC'nin "relay" bir ortam oldugunu unutmamak lazim. Bana orada "ciddi" bir sekilde konusmak pek normal gelmiyor. Ama ciddi konusanlara "neden ciddi konusuyorsunuz? burasi geyik yeri" diye ayiplamiyorum.

"relax" demek istediniz sanırım. Katılmıyorum. Bu tamamen kişinin
oraya ne amaçla girdiğine bağlı. Zaman zaman geyik yapmakta sakınca
yok, ama geyik yardımı aşmamalı. Hepimiz insanız, her zaman ciddi
olunacak diye birşey yok. Ama her zaman da esprili olunmaz,
karşınızdaki insanı tanımıyorsunuz sonuçta.. Sizin "takmayacağınız"
bir tavrı pekala ciddiye alabilir, alınabilir, kızabilir.. Bundan uzun
süre önce Konversation bende sürekli açık dururdu, orada yardım
isteyenlere elimden geldiğince yardım etmeye çalışırdım, arada geyik
olurdu, ben de katılırdım, hâttâ geyik başlatırdım belki, sonra baktım
geyik yapanların sayısı yardım edenlerin sayısını bir hayli aşmış,
artık nadiren giriyorum. IRC ortamı geyik yeri olabilir (ki değildir,
Türklerin sayısı artınca böyle oldu :o) ama Pardus dediğin yerde
geyiği bir kenara bırakmak ya da uzun süre ortada tutmamak lazım,
markaya zarar vermek istemiyorsak.

Ayrıca "pardus-geyik" diye ayrı bir oda vardı bir zamanlar (hâlâ var
mıdır, bilmiyorum).

> Eger kanalin ortasinda yapilan </pardus> disi muhabbetler bir sekilde kanaldaki yardimlasmayi engelleyorsa belki biraz haklilik payi var diyecegim ama oyle bir sey de yok. genelde "geyik yapiyor diye kanaldan atilmasi istenen kisiler yardim ediyor yeri geldiginde. ki birisi gelip "ben SQL dosyasini phpmyadmin dizinine attim, ama calismiyor" derse ben onunla cumle alem dalga gecerim. hatta hala guldurdu su an :p

Onunla cümle alem dalga geçemezsiniz, ya da en azından geçmemelisiniz.
Geçerseniz bu onun bilgisizliği değil sizin ayıbınız haline gelir.
Bilmiyor diye bir insanla dalga geçmek iyi birşey olsaydı biz
öğretmenler çoğu yerde gülmekten iş yapamaz, hayatımızı kahkahalara
boğulmuş, midesi ağrır halde geçirirdik. Bunu ("SQL dosyasını
phpmyadmin dizinine atmak") komik bulabilirsiniz ama bu size dalga
geçme hakkı vermez.

Bir de şunu düşünelim. Pardus'u size çok övmüşler, daha yeni
kurmuşsunuz, hâlâ tanımaya ve anlamaya çalışıyorsunuz. Bir yerde
takıldınız, kullanıcı listesine veya foruma mesaj gönderdiğinizde
aradığınız cevabı kısa sürede alamayacağınızı düşünüyorsunuz, aceleniz
de var. Giriyorsunuz "Pardus yardım kanalı" diye bilinen IRC odasına,
bir de bakıyorsunuz ki "muhabbet ortamı" neredeyse Pardus kelimesi
bile geçmeyecek kadar ilerlemiş. Bu kişi siz olsaydınız Pardus
hakkında ne düşünürdünüz? Ben olsam ilk işim Windows'a dönmek olurdu
herhalde.

Eren'in önerilerine dönersem, bence biz (geliştiricilerimiz ve
nispeten daha tecrübeli kullanıcılarımız) bir köşede Konversation (ya
da Gökmen XChat;) açık tutsa ve arada baksa iyi olacak gibi duruyor.