[Gelistirici] [paketler-commits] r63364 - 2009/devel/util/misc/tidy

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
22 Nis 2009 Çar 13:22:23 EEST

Mon, 20 Apr 2009 15:02:30 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> Doğrusu -her zaman yaptığımızdan farklı olarak- bu tartışmanın
> gidişatını başka noktalara çekmeden "paket dosyalarında ne tip bir
> telif işareti olmalı, yoksa hiç mi olmamalı?" sorusuna bu platformda
> bir yanıt bulmak ve bunu uygulamak.
Hukuki kisimla ilgili fikir yurutmem mumkun degil ama dosyalardaki
TUBITAK telif ibarelerinin oldukca karisikliga yol actigini
dusunuyorum. Yanlislikla kaldiranlar/ekleyenler, TUBITAK
calisani/olmayanlar arasinda karisik yapilan calismalarda, vb.

Belki genel bir not babinda; her bir svn deposunun kokune x, y, z
kisilerinin (calisan olduklari) n-m tarihleri arasinda yaptigi
calismalarin telifi TUBITAK'a aittir, detaylar icin svn kayitlarini
inceleyiniz diye genel bir ifade eklemek mantikli olabilir.

Programlarda yer alan GPL lisans bilgisinin altina da, TUBITAK
telif hakki su durumlar icin gecerlidir denerek svn depolarinin
koklerinde yer alan bu metne baglanti verilebilir.

Bu, o dosyalara bakan insanlarin net bir bilgiye ulasmasini saglar.

> Hayır, ortada tek bir kaygı var: Türkiye'de doğru dürüst özgür
> yazılım geliştirerek değer üretmek. Senin bahsettiğin iki kol aynı
> hedefe yönelik. İkisi ummadığın kadar bağlantılı, sen her ne kadar bu
> bağlantıyı sürekli yadsıyor olsan da...
Yadsiyorum, cunku yadsimak zorunda kaliyorum. Herhangi biri Pardus'la
ilgili teknik konularda "her" konuyu konusabilir ve soz sahibi
olabilirken, diger koldaki konular listede daha once konusuldugunda
(birkac kez) kesilmek zorunda kalmisti.

Aktorleri ve calisma modeli birbirinden farkli olan bir alani digerinden
ayirmanin da oldukca normal oldugunu dusunuyorum. Cunku biri toplulukla
beraber "acik" olarak gelistirilirken, digeri "kapali" olarak yapiliyor.

Yanlis anlasilmasin, bu durumu elestirmiyorum -- aksine oldukca dogal
oldugunu dusunuyorum. TUBITAK'in esasen bir devlet kurulusu oldugunu
dusunursek, teknik gelistirmenin acik bir proje olarak yapiliyor olmasi
dahi bence cok buyuk bir basari.

> Yinelemek istiyorum, teknik bir durumdan senin ifaden ile "kurumsal"
> bir olay yaratan sensin. Lütfen kendi yazdıkların dahil olan biteni
> bir kez daha gözden geçiriver...
Teknik bir olayin kurumsal bir tasa carpmasina yol acan ben degilim
ama (o tasi oraya ben koymadim, onun icin de oy vermedim).

Tek "suc"um gecen hafta icinde yapilan yuzlerce commit arasinda, daha
once hic yapilmamis bir uygulamayi farketmek ve bunu gundeme tasimaktan
cekinmemek.

                   Doruk