[Gelistirici] [paketler-commits] r63364 - 2009/devel/util/misc/tidy

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
24 Nis 2009 Cum 10:45:58 EEST

22 Nisan 2009 Çarşamba 13:22:23 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Mon, 20 Apr 2009 15:02:30 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Hukuki kisimla ilgili fikir yurutmem mumkun degil ama dosyalardaki
> TUBITAK telif ibarelerinin oldukca karisikliga yol actigini
> dusunuyorum. Yanlislikla kaldiranlar/ekleyenler, TUBITAK
> calisani/olmayanlar arasinda karisik yapilan calismalarda, vb.
>
> Belki genel bir not babinda; her bir svn deposunun kokune x, y, z
> kisilerinin (calisan olduklari) n-m tarihleri arasinda yaptigi
> calismalarin telifi TUBITAK'a aittir, detaylar icin svn kayitlarini
> inceleyiniz diye genel bir ifade eklemek mantikli olabilir.

> [...]

Hukuki açıdan en azından bir fikir verecek bir görüş alınması şartı ile:

1. SVN kayıtlarının tarih ve kişi bazında güvenilir olması ve TÜBİTAK'ın
personel kayıtlarının da erişilebilir olmasından hareketle paket dosyalarına
bir telif işareti koyulması gerekmediği,

2. Paket dosyalarına katkıda bulunan kişilerin gerek tarihçe kısmında ve
gerekse yazarlar dosyasında açık bir şekilde ifade edilmekte olduğu ve bu
şekilde devam edilmesinin yerinde olacağı

önermelerini ortaya atayım.

Pardus teknolojileri ile ilgili olarak da:

1. Tümüyle TÜBİTAK çalışanları tarafından geliştirilmiş kodlarda "Copyright
TUBITAK UEKAE" yazmasının doğal ve herhangi bir sakınca yaratmayacak bir
uygulama olduğunu,

2. TÜBİTAK çalışanı olmayan kişilerce yapılan katkıların bir hak devri
anlamına gelmediği ve yukarıdaki SVN ve authors argümanı ile telif sahibinin
belli olduğunu,

3. Buna karşın bu tip durumlarda telif işaretinin "Copyright TUBITAK UEKAE and
other copyright holders" benzeri genel bir ifade ile genişletilmesinin bir
alışkanlık haline getirilmesini

önereyim...

Diğer konulara başka  bir zaman yanıt vermek istiyorum, izninizle...

ET

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE