[Gelistirici] [paketler-commits] r63364 - 2009/devel/util/misc/tidy

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
20 Nis 2009 Pzt 14:29:11 EEST

Selam tekrar,

Sanırım aynı şeylerden bahsetmiyoruz Doruk. Aslında benzer şeylerden
bahsediyoruz ama yazışarak çözmeye çalıştığımızdan birbirimizin ne demeye
çalıştığını anlamakta zorluk çekiyoruz. En azından ben artık neyi söylemeye
çalıştığını kaçırmış durumdayım.

Son olarak şunu özetleyeyim ve bu garip konuyu yüz yüze konuşana kadar
kapatalım. Herhangi birinin bir GPL koda telif bilgisi eklemesi bunun ne
çifte lisanslı olduğu anlamına gelir ne de telif bilgisi eklenen kişiyi
diğerlerine göre bir adım öteye götürür. Bu sebeple eklenip eklenmemesinin
hiç bir anlamı yok. Ben olsam hiç bir satıra bu GPL'dir demek dışında telif
bilgisi eklemezdim. Sen de zaten benzer bir şeyi eklemeye gerek yok bunu
şeklinde yazmışsın ama işin hukuki tarafına baktığımızda telif hakkını
bağışlamak gibi olması mümkün olmayan bir kavramdan bahsetmişsin. Bunu açığa
çıkarmak istedim yoksa sonuç itibari ile yıllardır GPL ile yürüyen bir
projenin bugün artık ne çifte lisanslı olması ne lisansını değiştirmesi ne
de güncellenmesi gibi bir kavram olamayacağı gibi TÜBİTAK'ı da beni de seni
de koruyan ne sen ne ben ne başkası sadece GPL. Bu konuları da iki satırlık
bir metnin altında anlaşmadan çözemeyeceğimiz için artık konuşmaktan ben
sıkıldım bir daha da zaten bu konuda listede herhangi bir şey söylemek
niyetinde de değilim.

Konunun geri kalanı GPL'in nasıl işlediğinin biraz anlaşılabilmesi maksadı
ile yazılmış ve gerçekten umrunda olmaması gereken bir kısım.

Son olarak bilmeyen konuşmasın şeklinde anlamış bile olsan Gökmen söylemeye
çalıştığım çoğu zaman bana bile saçma gelen şekillerde hukuki süreçler
birbirine bağlanır. Hatta sen de hukuk eğitimi almış biri olarak eminim çoğu
zaman yahu ne kadar karmaşık yapmışlar bu işleri deyip durmaktasın. Sadece
biraz okumadan hataya düşmenin çok kolay olduğu teknik bir alanda olduğumuzu
belirtmek istemiştim.

Liste sakinlerinden genellikle ilgilenmeyecekleri bir konuda yarattığım bu
tartışma havası nedeni ile özür dilerim.

--
Akın