[Gelistirici] Pardus 2009 Depoları

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
7 Nis 2009 Sal 20:24:22 EEST

2009/4/7 İnanç Yıldırgan <inancyildirgan at gmail.com>:
> Salı 07 Nisan 2009 günü (saat 15:18:17) Onur Küçük şunları yazmıştı:

> "Kervan yolda düzülür" derler ki bence de gayet doğru. Depo ortaya çıkınca
> gerisinin hızla ve hevesle geleceğini düşünüyorum.

Bu tam Türk işi yahu :)

Depo ortaya çıktıktan sonra insanlar paketlerini bileşenlere
yerleştirirken, bileşenlere kendi anladıkları şekilde yaklaşacaklar.
İçinden (örnek tam oturmayabilir ama ne demek istediğimi
anlayacağınıza eminim) hem uygulama hem kitaplık çıkan bir paketi ben
uygulamalar altına koyarım ama bir başkası "ya bunun içindeki kitaplık
daha önemli" deyip kitaplıklar altına koymak isteyebilir?

Her bir bileşenin açıklaması ve tanımı da olsa, içlerinde ne tür
paketler olacağı önceden belirlense, birden fazla bileşene
yerleştirilebilir durumda olan paketlere yaklaşım netleştirilse,
bileşenlerin açıklamalarına "bileşen politikası"na göre hem eski
paketleri, hem de bundan sonra eklenecek paketleri yerleştirsek,
herhangi bir paketi bir bileşene yerleştiremediğimiz zaman gerekiyorsa
bileşen tanımlarımızı güncellesek, sonuç olarak daha etkin, etkili,
kişilerden bağımsız ve kalıcı bir çözüm elde etmiş olmaz mıyız?

Diğer bir deyişle, 150 tane paketi nereye yerleştireceğimizi
bulamıyorsak bileşen tanımlarımızın ve bileşen politikamızın
bulunmamasının bunda bir etkisi olabilir.

Bileşen politikası belirleme işini severek ve isteyerek yaparım, fekat
zaman mevzusu sizin için biraz sıkıntı olabilir, sadece Pazar günleri
yoğunlaşabilirim bu işe çünkü. Tabii "bileşen politikası da nereden
çıktı şimdi yahu" da diyebilirsiniz ;)

Necmettin