[Gelistirici] [paketler-commits] r53827 - in playground/review/applications/network/ekiga: . comar files

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
21 Eyl 2008 Paz 21:30:10 EEST

On Sunday 21 September 2008 12:40:26 Doruk Fisek wrote:

> Gelistirici camiasi niye kendini kisitlayacak bir sozlesme hazirlamak
> icin ugrassin ki?

Keşke bu fikrini o zaman da söyleseydin =)

> Ben kendi adima, projeye yaptigim tum katkilari GPL lisansi kapsaminda
> yapiyorum. Yaptigim tek baytlik katkinin bile telif hakkini TUBITAK'a
> devretmis degilim ve devretmeyi de dusunmuyorum.
>
> TUBITAK benim tek bayt katkimin bulundugu bir Pardus'u GPL disinda bir
> lisansla kullanma hakkina sahip degildir.

Böyle bir sözleşme ile amaçlanan zaten tek bytelık katkını GPL dışında bir
Pardus ile kullanmak değil ya da telif hakkınızı elinizden almak değil
bildiğim kadarıyla. Böyle bir sözleşmenin amacı olası bir lisans ihlalinde
lisans ihlaline neden olan durumun dava edilmesi ya da lisans şartlarını
ihlal edenin lisans şartlarına uymadığını belirten bir ihtarın yapılmasını
sağlayacak dava takip yetkisini bir elde toplamaktan öteye gitmemeli.

> Bunun otesi de beni zerre kadar ilgilendirmiyor.

Çok taze bir geliştirici olarak ve en azından kod olarak verdiğim ( ya da
veremediğim ) katkı ortadayken _ters_ bir şey söylemek istemem ama özellikle
bu tip konularda tüm geliştiricilerin ilgilenmemek yerine fikirlerini
belirtmesi daha doğru olur gibi geliyor.

--
Akın Ömeroğlu
www.ozgurlukicin.com