[Gelistirici] [paketler-commits] r53827 - in playground/review/applications/network/ekiga: . comar files

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
21 Eyl 2008 Paz 09:27:49 EEST

Serdar DALGIÇ 20 Eyl 2008 Cts 15:54:33 tarihinde şöyle yazmıştı:
> bu son yazdığınız svn'de bir yerde yazıyor mu lisanslar arasında ya da
> ayrı bir kenarda sözleşme olarak? yazıyorsa nerede yazıyor?

gelistirici listesi  loglarını incelerseniz

1. telif satırı ile ilgili tartışmayı ve neden Akın'ın beğenmediği şekilde
yazmaya karar verdiğimizi

2. TÜBİTAK çalışanı olmayan kişilerin kodları ile ilgili telif konusundaki
tartışmaları, neden bir Geliştirici Sözleşmesi'ne gereksinim duyduğumuzu, bu
sözleşmenin hazırlanması için geliştirici camiamıza yaptığımız çağrıyı ve
çağrının nasıl yanıtsız kaldığını

görürsünüz.

tabii konuyla biraz ilgiliyseniz KDE eV'nin geçtiğimiz haftalarda Fiduciary
License Agreement (FLA) ismiyle yeni bir lisans duyurduğunu [1] ve isteyen
geliştiricilerinin FLA'ya göre kimi haklarının korunması işini KDE eV'ye
devretmeye başladığını okumuşsunuzdur. ve hatta FSF Avrupa'nın bu lisansın
oluşturulması konusunda nasıl KDE eV ile birlikte çalıştığını [2] da
görmüşsünüzdür.

> bir de merakımdan soruyorum, Tübitak kopiraytı olmayan kodlarda gplv2'ye
> aykırı bir kullanım sözkonusu olduğu zaman o kodların sahiplerinin ne
> gibi bir "telif" hakkı olmakta?

telif hakları hak sahibinin TÜBİTAK olması ya da olmasından bağımsız olarak
aynıdır. neler olduğu ve ne şekilde kullanılıp korunacağı da Fikir ve Sanat
Eserleri Kanunu'nda yazar (FSEK). telif satırından TÜBİTAK'ın bulunmasının
getireceği tek katkı bir hak ihlali (lisans ihlali dahil) durumunda bu
ihlalin peşine düşecek ve bu işe zaman/para harcayabilecek bir kurumun
varlığıdır. bu8na karşın TÜBİTAK'ın kod ile "kötü şeyler" yapabilme hakkı da
ortaya çıkacaktır, görünen tek telif sahibi TÜBİTAK ise. ilgili bir örnek
FSF'in GNU projelerine katkı yapan herkesin telif haklarını FSF'e
devretmesini şart koşmaktadır [3].

> artı son bir soru daha, çekirdek ekibin geliştirdiği Tübitak kopiraytlı
> bir paketin Tübitak'tan maaş almayan ve harcadığı emeğin kopiraytını
> Tübitak'a bırakmak istemeyen bir geliştirici tarafından devralınması
> durumunda actions.py dosyasındaki kopirayt satırında yapılacak
> değişiklikler herhangi bir hak ihlali yaratıyor mu? yaratıyorsa bu
> konuda link vererek bizi aydınlatmanız mümkün mü efenim? (=

son soru le ilgili olarak, bir kodun GPL olması telif satırının istenildiği
gibi değiştirilebileceği, en azından orijinal kodun telif sahibinin adının
telif satırından çıkarılabileceği anlamına gelmiyor bildiğim kadarı ile, ben
bir avukat değilim ama...

[1] http://aseigo.blogspot.com/2008/08/fla-for-kde-wee.html
[2] http://dot.kde.org/1219405212/
[3] http://www.fsf.org/licensing/licenses/why-assign.html