[Gelistirici] [Contrib-commits] r8412 - in devel/desktop/gnome/gedit: . files

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
17 Eyl 2008 Çar 23:20:40 EEST

Eren Türkay wrote On 17-09-2008 22:40:
> [...]
Doruk'un söylediğine katılıyorum.

> Gnome release çıkaracağı zaman libgnome* , gconf veya her ne ise hep beraber
> çıkarıyor. Bu gün geldiği zaman zaten tüm paketlere elleneceği için
> bağımlılıkların pspec.xml'de eski olarak kalması açıkcası kötü görünüyor ve
> bana kalırsa yarar sağlamıyor.

Güzel gözükmeyebilir. Doğru olan budur. Ne gereliyorsa bağımlığına o
yazılmalıdır.
Böyle olursa başka dağıtımdaki geliştirici ne der bize? Maskarası mı olalım?

> Bu gnome geliştiricileri ki sırf gnome sürümünü tutturmak için sadece
> çevirileri güncelleyip release çıkarıyor (2.12'den 2.22.0'a atlamak gibi). Bu
> yüzden bağımlılıkların da bir uyum içerisinde olması şu ana kadar uyguladığım
> yöntemdir.

GNOME dektop içinde olupta, major sürümeri bile tutmayan paketler var.

> Ha Gnome geriye dönük API uyumluluğu sağlıyor, evet, ancak gnome paketleri ile
> ilgilenen birisinin "sadece libgnome'u güncelleyeyim de, gconf, libgnomeui,
> libbonobo kalsın, nasılsa geri uyumlu" dememesi gerek. Toplu halde
> güncellemeyecekse, hiç güncellenmemesi tercihimdir.

Major sürümler kendi aralarında bağımlı oluyor. libgnome2.22 yi
libgnomeui 2.23 ile kullanamıyoruz. Temel paketler toplu halde depoya
giriyor.

> Bu bir "hacky" yöntem değil, paketlerin son sürüm kütüphane kullanması
> ile "hacky" kavramı arasında bir bağlantı kuramadım. :-)

Güncel kütüphaneler yazarak güncellemeye zorluyoruz. Hacky olan bu.