[Gelistirici] [Contrib-commits] r8412 - in devel/desktop/gnome/gedit: . files

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
17 Eyl 2008 Çar 22:40:26 EEST

On 17 Sep 2008 Wed 22:09:15 Doruk Fisek wrote:
> Iyi de bu gercekten cok yampiri bir cozum.
>
> Boyle bir kaygi varsa, pisi bir paketi guncellerken tum component'i
> guncellesin o zaman?
>
> Yok boyle bisiye gerek yoksa insanlara niye zorla guncelleme
> yaptiriyoruz ki?

Gnome release çıkaracağı zaman libgnome* , gconf veya her ne ise hep beraber
çıkarıyor. Bu gün geldiği zaman zaten tüm paketlere elleneceği için
bağımlılıkların pspec.xml'de eski olarak kalması açıkcası kötü görünüyor ve
bana kalırsa yarar sağlamıyor.

Bu gnome geliştiricileri ki sırf gnome sürümünü tutturmak için sadece
çevirileri güncelleyip release çıkarıyor (2.12'den 2.22.0'a atlamak gibi). Bu
yüzden bağımlılıkların da bir uyum içerisinde olması şu ana kadar uyguladığım
yöntemdir.

Ha Gnome geriye dönük API uyumluluğu sağlıyor, evet, ancak gnome paketleri ile
ilgilenen birisinin "sadece libgnome'u güncelleyeyim de, gconf, libgnomeui,
libbonobo kalsın, nasılsa geri uyumlu" dememesi gerek. Toplu halde
güncellemeyecekse, hiç güncellenmemesi tercihimdir.

On 17 Sep 2008 Wed 21:53:34 Burak Çalışkan wrote:
> Hacking yöntemlerle işim yok. Eğer o kütüphane sorunsuz ise güncelleme
> zorunluluğu olmaması gerek.

Bu bir "hacky" yöntem değil, paketlerin son sürüm kütüphane kullanması
ile "hacky" kavramı arasında bir bağlantı kuramadım. :-)

> O xfce'nin sorunu. Bu GNOME. Temel GNOME apiler geriye dönük olarak
> yazılır. Uzunca bir süre değiştirilmez.

Bu söylediklerin Xfce için de geçerli. Yukarıda bahsettiğim bağımlılık konusu
Xfce'de böyle bir sorunun olduğu anlamına gelmesin..