[Gelistirici] [Contrib-commits] r8412 - in devel/desktop/gnome/gedit: . files

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
18 Eyl 2008 Per 02:15:27 EEST

Wed, 17 Sep 2008 22:40:26 +0300, Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> :

> beraber çıkarıyor. Bu gün geldiği zaman zaten tüm paketlere
> elleneceği için bağımlılıkların pspec.xml'de eski olarak kalması
> açıkcası kötü görünüyor ve bana kalırsa yarar sağlamıyor.
Bagimliliklarin eski kalmasinin neresi "kotu" gozukuyor ki?
Bagimliliklar yakisikli gozuksunler diye degil, gercegi yansitsinlar
diye oraya konuyorlar.

> Ha Gnome geriye dönük API uyumluluğu sağlıyor, evet, ancak gnome
> paketleri ile ilgilenen birisinin "sadece libgnome'u güncelleyeyim
> de, gconf, libgnomeui, libbonobo kalsın, nasılsa geri uyumlu"
> dememesi gerek. Toplu halde güncellemeyecekse, hiç güncellenmemesi
> tercihimdir.
Burada onemli olan senin tercihin mi yoksa kullanicinin ya da GNOME
gelistiricilerinin tercihi mi?

Birkac hafta once gtk paketinden dil dosyasini ayirmayalim, kendisinde
destegi olan bisiye erismemis olacak diyordun. GNOME gelistiricileri,
kullanicilar istiyorlarsa belli kutuphaneleri eski surumle de
kullanabilsinler demis. Dil konusunda secimlerine saygi gosteriyorsan
bu konuda niye saygi gostermiyor musun?

Dahasi kullanicinin nasil guncelleme yapacagina karar verme hakki
gercekten bizde mi? Gelistiricilere kalsa, kullanici zaten surekli pisi
up yapsin, surekli tum guncellemeleri sistemine beraber kursun. Ama buna
zorlamiyoruz kullanicilari oyle degil mi?

                   Doruk