[Gelistirici] Contrib Depo Farkları ve Deponun Durumu

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
14 Eyl 2008 Paz 00:13:44 EEST

On Saturday 13 September 2008 23:48:41 Eren Türkay wrote:
> Ben ortada herhangi bir çöplük göremiyorum. Sırada bekleyen 476 adet paket
> olması bu deponun çöplük olduğu anlamına gelmiyor :-)

Bana da öyle geliyordu. Ama geçen süre içerisinde bunlar ile ilgili hiç birşey
yapılmaması böyle bir endişe doğurdu.

> Doğru düşünüyorsun, paketçiler çeşitli nedenlerden dolayı ilgilenme fırsatı
> bulamıyor ve bazı şeyler aksayabiliyor. Çözüm konusu gerçekten basit, son
> zamanlarda aksayan bazı şeyleri abartmayıp (buildfarm'ın geç çalışması vs.)
> elden geldiğince paket derlemek, denemek ve 2008 deposuna merge etmek.
> Sonuçta denenen ve merge edilen paketler farm tarafından derleniyor ve
> depoya konuyor, böylece o bahsettiğin 476 sayısında bir azalma meydana
> geliyor.

Bende bahsi geçen 476 sayısının azalması için daha hızlı bir çözüm önerisi
bulabilmek için bu maili listeye gönderdim.

> Zaten farm geç çalışsa bile commit edilen paketler en fazla 2, bilemedin 3
> gün sonra depoya girer. Bu ne contrib'i çöplük yapar, ne de insanlardan
> birşey eksiltir :)

Senden benden birşey eksiltmeyebilir ama 2007 de iki tık ile kurup kullanmaya
başladığı programı 2008 çıktıktan 3 ay sonra hala ortalarda görememek son
kullanıcılardan çok şey eksiltir.

> Diğer geliştiricilerin yeterince meşgul olduğu bir iş var ve bunla
> uğraşmaları için pek zamanlarının olacağını düşünmüyorum. Zaten contrib
> deposu adı üzerinde "katkıcı" deposu ve bu depoyu elinden geldiğince katkı
> sağlamaya çalışan insanlar yürütüyor.

Katkıcı demek "yap bırak git" demek değil bence. Eğer yapılmış bir iş, alınmış
bir sorumluluk varsa bu devam ettirilebildiği yere kadar devam ettirilmeli.
İnsanların çeşitli işlerden dolayı Pardus'a zaman ayıramaması gayet doğaldır.
Ama böyle bir durumda da en azından listeye haber vermek amaçlı bir mail
atılabilir. Bu gidişat ile Pardus dağıtımı belirli kişilerin zamanlarının
olmasını bekliyor.

> "Uyum süreci hızlanması" konusunun neden depo yöneticileri ile çok alakalı
> olduğunu kavrayamadım. Kimse, kimsenin elinden tutmuyor, herkes
> çalıştığından emin olduğu paketi 2008'e merge edebilir ve farm bunu
> derleyebilir. Sorun çıkarsa da en son kim değişiklik yapmışsa ona gidilir,
> fikri alınır, sorun çözülmeye çalışılır...

Bu sürecin hızlanmasının en çok depo yöneticisinin girişimleri ile mümkün
olabileceğini düşünüyorum.

> Bahsettiğin "tayin" öyle "tamam artık şu insan sunucuyu yönetsin" şeklinde
> yapılabilecek birşey değil. Bilgisine ve deneyimine güvenilen bir insan bu
> işi yürütmeli ve bu insanı seçmede depo yöneticisinin söz sahibi olması
> şaşkınlıkla karşılanacak birşey değil :-) Bu böyle devam edecek gibi
> görünüyor çünkü depo yöneticisi olan birisi topluluğu iyi tanıyordur ve
> kimin bu işi kaldırabileceğini az-çok tahmin edebiliyordur.

Bende "Sarı Çizmeli Mehmet Ağa'yı getirelim depo sorumlusu olsun" demiyorum.

> Kaldı ki zaten şu anda benle beraber sevgili Kenan Pelit sunucu ile
> ilgileniyor. Maalesef o da bazı işlerinden dolayı pek ilgilenemedi ancak
> işlerini yoluna koyduğu anda her zamanki gibi katkıda bulunacağını
> düşünüyorum.
>
> Çekirdek ekipten kimse sunucuya erişmiyor. Söylediğin "cekirdek ekip harici
> bazı geliştiriciler" sadece ben ve Kenan Pelitdir.

Kenan Pelit'e böyle bir ulaşım hakkını kimin verdiğini veyahut ne zaman böyle
bir karar alındığını öğrenebilirmiyim? Bu tip kararların alınmasında
(dağıtımı ilgilendiren) diğer katkıcı ve geliştiricilere danışılmaması ne
kadar doğru?

> Sunucuya herkesin erişim hakkı olması  kargaşadan başka birşeye yol açmaz,
> işleri daha iyi yapmaz. Yukarıda da belirttiğim gibi bunun deneyimli
> kişiler tarafından yapılması gerekiyor.

Sayının artması elbet kargaşa doğuracaktır. Bende max 2 kişinin böyle bir
erişime sahip olması taraftarıyım. (Tıpkı 2008 deposundaki gibi.) Amacımda
sunucuya herkes ulaşsın demek değil. Eğer birileri ulaşacaksa bunu herkes
bilsin. Yok el altından sunucu erişimi dağıtılıyorsa bu tüm katkıcılara
dağıtılsın.

> Sanırım kafanda "depo yöneticisi" kavramı farklı bir anlamda yer ediyor,
> eğer kafandaki bu tanımı yazabilirsen daha net açıklama yapabiliriz.

Contrib depo yöneticisinin görevleri hakkında herhangi bir belgemiz
bulunmadığı için bunu dileyen dilediği gibi yorumlayabiliyor. Bence buraya
bir açıklama yazılacağına bu sorumluluğun sınırlarını belirleyen bir belge
hazırlanması herkes için daha sağlıklı olur.

> Kolay gelsin,
> Eren

Görüşmek üzere,
İnanç