[Gelistirici] Contrib Depo Farkları ve Deponun Durumu

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
13 Eyl 2008 Cmt 23:48:41 EEST

On 13 Sep 2008 Sat 22:53:27 İnanç Yıldırgan wrote:
> Contrib deposunda paketçileri tarafından merge edilmeyi bekleyen 476 paket
> var. 2008 sürümü çıkalı yaklaşık 3 ay oldu. Öyle ki bugün 2008.1 sürümü
> bile taglendi. Ama contrib deposu hızla çöplük olmaya doğru ilerliyor.

Ben ortada herhangi bir çöplük göremiyorum. Sırada bekleyen 476 adet paket
olması bu deponun çöplük olduğu anlamına gelmiyor :-)

> Paketçileri çeşitli sebeplerden dolayı bu paketlerle ilgilenemiyor
> olmalılar diye düşünüyorum. Şu an aklıma gelen bir çözüm önerisi yok ama
> buna bir çözüm bulmalıyız.

Doğru düşünüyorsun, paketçiler çeşitli nedenlerden dolayı ilgilenme fırsatı
bulamıyor ve bazı şeyler aksayabiliyor. Çözüm konusu gerçekten basit, son
zamanlarda aksayan bazı şeyleri abartmayıp (buildfarm'ın geç çalışması vs.)
elden geldiğince paket derlemek, denemek ve 2008 deposuna merge etmek.
Sonuçta denenen ve merge edilen paketler farm tarafından derleniyor ve depoya
konuyor, böylece o bahsettiğin 476 sayısında bir azalma meydana geliyor.

Zaten farm geç çalışsa bile commit edilen paketler en fazla 2, bilemedin 3 gün
sonra depoya girer. Bu ne contrib'i çöplük yapar, ne de insanlardan birşey
eksiltir :)

> Tüm gelişticiler ile ele ele vererek bir şeyler
> yapılabilir belki.

Diğer geliştiricilerin yeterince meşgul olduğu bir iş var ve bunla uğraşmaları
için pek zamanlarının olacağını düşünmüyorum. Zaten contrib deposu adı
üzerinde "katkıcı" deposu ve bu depoyu elinden geldiğince katkı sağlamaya
çalışan insanlar yürütüyor.

> Ayrıca şu an ki sorumlu Eren'in bu sene gireceği
> sınavdan ötürü depoyla ilgilenmeye yeterli vakti olmayacağını düşündüğümden
> depo sorumlusunu yeniden tayin etmemiz de deponun 2008 sürmüne uyum
> sürecini hızlandıracaktır.

"Uyum süreci hızlanması" konusunun neden depo yöneticileri ile çok alakalı
olduğunu kavrayamadım. Kimse, kimsenin elinden tutmuyor, herkes çalıştığından
emin olduğu paketi 2008'e merge edebilir ve farm bunu derleyebilir. Sorun
çıkarsa da en son kim değişiklik yapmışsa ona gidilir, fikri alınır, sorun
çözülmeye çalışılır...

Bahsettiğin "tayin" öyle "tamam artık şu insan sunucuyu yönetsin" şeklinde
yapılabilecek birşey değil. Bilgisine ve deneyimine güvenilen bir insan bu
işi yürütmeli ve bu insanı seçmede depo yöneticisinin söz sahibi olması
şaşkınlıkla karşılanacak birşey değil :-) Bu böyle devam edecek gibi
görünüyor çünkü depo yöneticisi olan birisi topluluğu iyi tanıyordur ve kimin
bu işi kaldırabileceğini az-çok tahmin edebiliyordur.

Kaldı ki zaten şu anda benle beraber sevgili Kenan Pelit sunucu ile
ilgileniyor. Maalesef o da bazı işlerinden dolayı pek ilgilenemedi ancak
işlerini yoluna koyduğu anda her zamanki gibi katkıda bulunacağını
düşünüyorum.

> Ayrıca bildiğim kadarıyla contrib deposu farmına
> sadece depo yöneticisinin erişim hakkı var. Çekirdek ekip harici bazı
> geliştiricilerde farma erişim haklarının olduğunu söylüyorlar. Eğer böyle
> biri durum var ise erişim hakkının tüm geliştiricilere verilmesi gerekmez
> mi?

Çekirdek ekipten kimse sunucuya erişmiyor. Söylediğin "cekirdek ekip harici
bazı geliştiriciler" sadece ben ve Kenan Pelitdir.

Sunucuya herkesin erişim hakkı olması  kargaşadan başka birşeye yol açmaz,
işleri daha iyi yapmaz. Yukarıda da belirttiğim gibi bunun deneyimli kişiler
tarafından yapılması gerekiyor.

Sanırım kafanda "depo yöneticisi" kavramı farklı bir anlamda yer ediyor, eğer
kafandaki bu tanımı yazabilirsen daha net açıklama yapabiliriz.

Kolay gelsin,
Eren