[Gelistirici] Contrib Depo Farkları ve Deponun Durumu

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
14 Eyl 2008 Paz 01:24:53 EEST

On 14 Sep 2008 Sun 00:13:44 İnanç Yıldırgan wrote:
> Senden benden birşey eksiltmeyebilir ama 2007 de iki tık ile kurup
> kullanmaya başladığı programı 2008 çıktıktan 3 ay sonra hala ortalarda
> görememek son kullanıcılardan çok şey eksiltir.

Öyleyse önce bu paketlerden başlamayı düşünebilirsin? Bu thread'e cevap
olacağını düşündüğüm e-postamı az evvel gönderdim. Bu konuyu uzatmak pek
birşey kazandırmayacak..

> Katkıcı demek "yap bırak git" demek değil bence. Eğer yapılmış bir iş,
> alınmış bir sorumluluk varsa bu devam ettirilebildiği yere kadar devam
> ettirilmeli.

"yap bırak git" olsaydı şu an sana cevap yazmıyor olacaktım. Bahsini ettiğin
sorumluluk hâlâ devam ediyor. Aksayabileceğini bir önceki e-postamda
belirttim. Aksasa da farmın en fazla 2 gün gecikeceği orada yazılı.

> Kenan Pelit'e böyle bir ulaşım hakkını kimin verdiğini veyahut ne zaman
> böyle bir karar alındığını öğrenebilirmiyim?

Tabii ki öğrenebilirsin. 1 ay kadar önce Ekin Meroğlu'na durum hakkında bir
e-posta gönderildi, 15 gün kadar önce Kenan Pelit'in ssh key'i sunucuya
eklendi ancak o günden beri sunucuda aktif olarak yer almadı. Herşey düzene
girip tamamen Kenan Pelit'in kontrolü altına girdiğinde "yeni sunucu
yöneticisi Kenan Pelit'dir, sorunlarınızı ana olarak ona danışabilirsiniz"
denilecekti. Ancak sayende yersiz bir çıkış oldu.

> Bu tip kararların alınmasında
> (dağıtımı ilgilendiren) diğer katkıcı ve geliştiricilere danışılmaması ne
> kadar doğru?

Herhangi bir yanlışlığı yok. Yaklaşık 1.5 senedir baktığım sunucu(lar) için
başka birine danışma gereği duymadım ve bu işi üstlenebilecek insanların
zaman, bilgi, deneyim durumlarını biliyorum. Ekip arasında haber kopukluğu
olmaması için 2008 sürüm yöneticisi olan Ekin'e haber vermeyi yeterli gördüm
ve bunu yaptıktan sonra sana hesap vermek zorunda değilim.

Bu konuda başka bir problem var mı? Eğer yoksa bu tartışmanın uzamamasını
diliyorum.