[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

selim ok selimok at gmail.com
9 Eyl 2008 Sal 08:06:51 EEST

09 Eylül 2008 Salı 06:23 tarihinde Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com>yazdı:

> Şu an farkında mısınız bilmiyorum ama depoda 3-5Kb'lık paketlerin olmasının
> yanısıra, upstream ile dağıtılan yerelleri GTK paketine almıyoruz. Örneğin
> ben bir Katar'lı kullanıcı olsam, Mozilla Firefox'u açtığımda kendi
> konuştuğum dil ile açılmasını isterim. Dil ayarlarımı yapmışım, ancak o da
> ne? Firefox ingilizce açılıyor. Firefox'u ve diğer GTK uygulamalarını kendi
> dili ile açmak isteyen kullanıcıyı ek birşeye zorlamamalıyız. Kaldı ki bu
> kullanıcı en temel ihtiyacını, ki bu ihtiyaç GTK paketi ile beraber
> [...]

Aslında bu argüman bana pek geçerli gelmedi. Belki bilgi eksikliğimden
kaynaklanıyordur yada uykusuz oluşum algılarımı etkilemiş olabilir. Benim
senaryoma göre bu kullanıcı Pardus'un resmen desteklemediği bir dili
kullanmak istiyor, dolayısı ile zaten uygulamaların yarısını kendi dilinden
başka bir dilden kullanmak durumunda. Eh diyelim son kullanıcının
yapamayacağı bir şeyi de yapıp dil ayarlarını yaptı (son kullanıcı Tasma
dışında nereden kolayca dil ayarı yapabilir sorusu ile bilgi eksikliğimi
giderebilirsiniz tabi :) ) ve Firefox ingilizce açıldı. Ben bu son kullanıcı
yerinde olsam hiç şaşırmaz hiç de şikayet etmezdim zira daha baştan kabul
etmişim dilimin desteklenmediğini (mi acaba?). Ki bu _son_ kullanıcılardan
kaç tane var sorusu da aklımı kurcalamakta.

Geri kalan karşı ve yandaş görüşler için bir yorumum olmayacak.

Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/