[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
9 Eyl 2008 Sal 07:23:24 EEST

On 09 Sep 2008 Tue 00:27:18 Burak Çalışkan wrote:
> Kullanılmayan dil paketlerinin sistemde olmaması gerekir. İsteyen
> kullanıcı el ile yükler.
> 5-10K paketler beni de rahatsız etmedi değil. Pardus'un desteklediği
> dilleri ayrı bir paket yapıp, desteklenmeyenleri bir paket yapabilirim.

Bana yapılan bu iş hâlâ mantıklı gelmiyor. GTK paketini bölük pörçük etmek
yerine, eğer yer ihtiyacı varsa, başka şeyleri düşünmek daha mantıklı.
(oyunlar mesela?)

Şu an farkında mısınız bilmiyorum ama depoda 3-5Kb'lık paketlerin olmasının
yanısıra, upstream ile dağıtılan yerelleri GTK paketine almıyoruz. Örneğin
ben bir Katar'lı kullanıcı olsam, Mozilla Firefox'u açtığımda kendi
konuştuğum dil ile açılmasını isterim. Dil ayarlarımı yapmışım, ancak o da
ne? Firefox ingilizce açılıyor. Firefox'u ve diğer GTK uygulamalarını kendi
dili ile açmak isteyen kullanıcıyı ek birşeye zorlamamalıyız. Kaldı ki bu
kullanıcı en temel ihtiyacını, ki bu ihtiyaç GTK paketi ile beraber
geliyor(du), google'da arama derdine düşmemeli. Sözü edilen bu kullanıcı
Firefox'un GTK ile yazıldığını bilmek zorunda değil ki paket yöneticisinden
bu dil paketlerini yüklesin?

Biraz geliştirici sıfatı ile değil de, son kullanıcı sıfatı ile düşünmeye
çalışmak bu konuyu anlamaya yardımcı olabilecektir diye düşünüyorum..

Bu durumda "ama neden glibc paket böyle?" denilebilir. S. Çağlar Onur'un neden
paketi böldüğünü bilmiyorum ancak system.base bileşeni olduğu ve glibc
yerellerinin fazla yer kapladığı için yapmış olabilir. Ancak bu "paketlerdeki
yerelleri bölelim" düşüncesini haklı çıkarmıyor.