[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
9 Eyl 2008 Sal 00:27:18 EEST

> Değil malesef. Yapılan şeyin paketçisi de dahil geliştiricilerin çoğundan onay
> aldığını varsayıyorum (Şahsen depoda 5-10K lık dil paketleri benim pek hoşuma
> gitmemeye başladı). Eğer bunda bir sorun yoksa bazı yorumlarım olacak:

Kullanılmayan dil paketlerinin sistemde olmaması gerekir. İsteyen
kullanıcı el ile yükler.
5-10K paketler beni de rahatsız etmedi değil. Pardus'un desteklediği
dilleri ayrı bir paket yapıp, desteklenmeyenleri bir paket yapabilirim.

gtk2-locales adında tek bir pakette yapılabilir. Böyle yaparsak
parçalanma nedeninin dışına çıkar. GTK yerellerini çok az program
kullanıyor. İhmal edilebilir (birçok GTK programı kendi yereliyle geliyor.)
Bu bölüm tartışılmaya açık.

> [...]
> belirtilmeli. locale paketleri için locale:<dil kodu> kullanılmalı. Dil kodu
> pisi rng'de yer alanlar arasından seçilmeli tabi.
>
> * Her alt paketin Summary'si olmalı. Paket yöneticisinde böyle hoş durmuyor.
>
> * locale paketlerinin system.locale içinde durması bana tuhaf geliyor. Orası
> temel sistemi ilgilendiriyor. Bunun için desktop.gnome.i18n bileşeni
> oluşturulsa daha iyi olacak sanki? Hatta paketlerin adı gtk2-i18n-xx şeklinde
> mi olsa acaba? glibc paketinden gelenler locale bilgileri içerirken bunlar
> sadece çeviri içeriyor. Bu çok da önemli değil yine de.

5-10K dosyalardan yakınıyoruz. Bunları yükleyen kullanıcı sadece GTK
yerellerine sahip olacak. Böyle olunda system.locale bölüm amacından
kayıyor. desktop.gnome.i18n oluşturulabilir. desktop.gnome.gettext de
olabilir.

> * Release commenti daha iyi olabilir.
>
> glibc paketinde de benzer eksikler olduğunun farkındayım; ancak ben hala bu
> paketlerin (glibc de dahil) bu şekilde parçalanmasının artık gerekli olup
> olmadığı konusunda takıldım.

GTK paketini glibc'den örnekle yaptım. Eğer bu paket düzeltilmesi
gerekiyorsa, glibc'de düzeltilmesi gerekir.