[Gelistirici] Paket isimleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
8 Eyl 2008 Pzt 13:54:26 EEST

08 Eyl 2008 Pts tarihinde, Serdar DALGIÇ şunları yazmıştı:
> elementtree için debian python-elementtree; gentoo, ubuntu  depolarında
> ve rpm olarak da(rpmfind'dan baktım) elementtree ismi kullanılıyor.
> (hepsi küçük harf). Diğer dağıtımlar böyle yapıyor, biz de böyle yapalım
> demiyorum ama başkaları bir şekilde yapıyorsa bir bildikleri vardır,
> dikkate almalı bence..

Bu sadece bir tercih meselesi. Teknik bir sorun yok aslında (Sadece fazladan
bir WorkDir değişkeninden kurtuluyoruz. Kurtulmasak bile "python-%s" şeklinde
daha az hardcoded oluyor). Paket isimlerinde büyük/küçük harf açısından
upstream'in kullandığı şekle sadık kalma kuralı depo politikamızda[1] da uzun
zamandır yer alıyor.

> karışıklığı engellemek için iyi güzel python- öneki koyacağız da hangi
> paketlere koyacağımızı belirlemek lazım. python-django olmaz herhalde
> (yani bence olmamalı.).

İlk paragrafındaki mantığa göre python-django vermemiz lazım (debian öyle
yapmış çünkü); ancak ben içinde python modülü barındıran her
uygulama/framework'ün bu şekilde isimlendirilmesi taraftarı değilim elbette.
Benim derdim FormEncode, ElementTree gibi isimler. Django özel bir isim
sayılabilir.

> değişikliklerde en temel kıstas; upstream'in kullandığı adla depoda
> yapılacak aramalarda paketin kullanıcının karşısına çıkabilmesi olmalı
> bence, bu sağlandıktan sonra önüne pardus öneki bile getirebiliriz :)

Aramalar zaten büyük/küçük harf duyarsız. Ama haklısın. Bu nedenden dolayı
upstream'in verdiği isimde fazla oynamamak lazım (Büyük/küçük harf
değişikliği yapmamak gibi).

[1]
http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_Politikas%C4%B1#Paket_isimlendirme_kurallar.C4.B1