[Gelistirici] Paket isimleri

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
8 Eyl 2008 Pzt 14:15:01 EEST

Monday 08 September 2008 Tarihinde 13:13:11 yazmıştı:

> psyco           - Herhangi bir Python kodunun çalıştırılma hızını
> muazzam bir şekilde arttıran Python eklentisi

Paketçi arkadaşımız, sitesindeki ilk satırı aynen kopyalamış, çevirmen
arkadaşımız da "can" sözcüğünü yanlış çevirerek abuk bir açıklama satırına
katkıda bulunmuş :)

Malesef psyco her Python kodunu hızlandırmadığı gibi, yavaşlattığı durumlar
bile var.

psycho - Python kodları için JIT hızlandırıcı

gibi kısa ve doğru bir özet satırı anlam ve aramalarda bulmak bakımından çok
daha iyi olurdu.

Ne yazık ki deponun genel özet kalitesi çok kötü durumda. Gördüğüm ana
problemler:

1. Gereksiz uzun özet satırları var. Laf ebeliğinden kaçınmak lazım, ikinci
satıra taşıyorsa bir yanlışlık var demektir.
2. Nokta ile biten özet satırları var. Bir sed lik işi var bunun aslında :)
3. Özet paket adıyla başlıyor yada özet içinde paket adı geçiyor.
4. Terimlerde tutarsızlıklar var. Mesela "library" için "kitaplık" yerine
çeşitli yerlerde "kütüphane" kullanılmış. sozluk at jabber.pardus.org.tr
adresindeki botumuz şimdilik TBD nin sözlüğünü içeriyor. Eğer çevirilerde onu
referans alırsak ve eksikler çıktığında bir karar verip listesine eklersek
bir tutarlılık sağlayabiliriz.
5. Bilgi vermeyen yada garip bilgi veren özetler var, mesela:

readline        - Diğer bir şirin konsol gösterim kütüphanesi
(şirin!? ayrıca gösterim değil giriş kitaplığı bu)

ndiswrapper     - Bir sürücü ara yazılımı(wrapper)
(windows kablosuz ağ sürücülerini çalıştırır desek ya, herhangi bir sürücü
için değil bu paket)

miscfiles       - Çeşitli dosyalar
(ahaha, bir takım dosyalar)

libsvg          - Dosya ya da tamponlardaki SVG içerikler için bir ayrıştırıcı
(SVG dosya biçimi işleme kitaplığı desek de tamponlar hasar görmese)

db4             - Geliştiricilere yerel süreklilik ve sıfır yönetim kolaylığı
sağlayan hızlı ve gömülebilir bir veritabanı motoru
(sıfır yönetim kolaylığı :D )

utempter        - utemper, utmp(oturum açma) bilgilerini yazmak için
ayrıcalıksız uygulamalara izin veren bir uygulamadır.
(uygulama uygulama uygulama)