[Gelistirici] Paket isimleri

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
8 Eyl 2008 Pzt 13:13:11 EEST

Ahmet AYGÜN wrote On 08-09-2008 02:01:
> Sunday 07 September 2008 Tarihinde 23:07:16 yazmıştı:

> Bu örnekte python-ElementTree daha mantıklı duruyor, fazla başkalaşım da
> insanların aradıklarını bulmalarını zorlaştırabilir.

elementtree için debian python-elementtree; gentoo, ubuntu  depolarında
ve rpm olarak da(rpmfind'dan baktım) elementtree ismi kullanılıyor.
(hepsi küçük harf). Diğer dağıtımlar böyle yapıyor, biz de böyle yapalım
demiyorum ama başkaları bir şekilde yapıyorsa bir bildikleri vardır,
dikkate almalı bence..

karışıklığı engellemek için iyi güzel python- öneki koyacağız da hangi
paketlere koyacağımızı belirlemek lazım. python-django olmaz herhalde
(yani bence olmamalı.).

değişikliklerde en temel kıstas; upstream'in kullandığı adla depoda
yapılacak aramalarda paketin kullanıcının karşısına çıkabilmesi olmalı
bence, bu sağlandıktan sonra önüne pardus öneki bile getirebiliriz :)

içinde python ve py geçmeyen paketler bunlar:

sdalgic at hailsematary-sd-pardus devel $ pisi lr
pardus-2008
   http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2008.1/pisi-index.xml.bz2
contrib
   http://paketler.pardus.org.tr/contrib-2008/pisi-index.xml.bz2
sdalgic at hailsematary-sd-pardus devel $ pisi la -c
programming.languages.python
Kurulu paketler bu renkle gösterilir
Depo: pardus-2008

ClientForm      - Python module for HTML Parsing
Django          - Django web çatısı
FormEncode      - FromEncode Python için bir form doğrulama ve oluşturma
paketidir
SQLObject       - SQLObject Python programlama dili için bir ORM
(object-relational mapper) sistemidir
Twisted         - Event driven network framework
ZopeInterface   - zope.arayüz kütüphanesi
aggdraw         - Agg kütüphanesi için Python arayüzü
beautifulsoup   - Ekran çıktısından ayıklama gibi uygulamalarda kolaylık
sağlayan HTML/XML ayıklayıcısı
chardet         - Python için otomatik karakter kodlama tespiti
cheetah         - Python için şablon modülü
cmemcache       - Python extension for libmemcache
django-tagging  - Django ile yazılmış etiketleme uygulaması
docutils        - Düz yazı belgelendirme işleme için kütüphane
feedparser      - Python için RSS/ATOM besleme ayrıştırıcısı
fpconst         - A python module implements constants and functions for
working with IEEE754 double-precision special values
gdmodule        - Python wrapper module for the GD library
httplib2        - A comprehensive HTTP client library that supports many
features left out of other HTTP libraries.
m2crypto        - Python Kripto ve SSL Araç Takımı
matplotlib      - Bir 2B çizim kütüphanesi
mechanize       - Stateful programmatic web browsing in Python
mpmath          - A python library for arbitrary-precision
floating-point arithmetic
mutagen         - An audio tag editing library
numeric         - Python eklentisi
paramiko        - SSH2 implementation for Python
pexpect         - pexpect library
psyco           - Herhangi bir Python kodunun çalıştırılma hızını
muazzam bir şekilde arttıran Python eklentisi
setuptools      - Python kurulum araçları
simplejson      - Python için basit, hızlı, genişletilebilir JSON
dönüştürücü.
sip             - C ve C++ kütüphaneleri için python bağlayıcıları
oluşturan bir araç
urwid           - Konsol kullanıcı arabirimleri için Python kütüphanesi
Depo: contrib

ElementTree     - Python için XML nesne modeli
SilverCity      - A lexical analyser for many languages
elixir          - Declarative Mapper for SQLAlchemy
kiwi            - Pure Python framework and set of enhanced PyGTK widgets
numarray        - Numarray is an array processing package designed to
efficiently manipulate large multi-dimensional arrays
sqlalchemy      - SQL toolkit and Object Relational Mapper for Python
zsi             - Web service for Python

Django, setuptools, ZopeInterface gibi paketlerin yanı sına, paramiko,
psyco,pexpect gibi paketler de python olduklarını belli ediyorlar bence..

bunların hangilerinde değişiklik yapmalıyız? Ne dersiniz?