[Gelistirici] Review süreci hakkında

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
26 Eki 2008 Paz 02:19:25 EEST

On Saturday 25 October 2008 22:07:40 Doruk Fisek wrote:

> Benim var. Bir paketin depoya girmesi icin iki OK gerekiyor, o
> zaman en az iki cekirdek gelistiricinin duzenli olarak review'lar
> ile ilgilenmesi.

> Belki iki cekirdek gelistirici duzenli bu isle ilgilenecek ama bu
> sayede bircok katkici insan yetisecek.

Bu fikre tamamen katılıyorum.

Proje ayağa kalkana kadar çekirdek geliştiricilerin tüm işleri yapması makul
bir şeydi. Ancak artık temel altyapı hazır halde. Dağıtımın bir sonraki
hedefleri ise elli tane çekirdek geliştirici ile bile altından kalkılamayacak
büyüklükte. Bu nedenle çekirdek ekibin işleri koordine etmek ve yeni
geliştiriciler ve stajyerlerle bilgi paylaşımına öncelik vermesi çok akıllıca
bir strateji olur.

Paketlemenin tümünü ve yazılım geliştirmenin büyük bölümünü gönüllü
geliştiriciler üstlenebilir. Ancak tecrübeli ve bilgili kişilerin
mentorluğuna ihtiyaç var.

Dağıtımın review, test, paket bakımı vb gibi temel süreçlerini düzgün
tanımlayıp işletemediğimiz için çeşitli sıkıntılar oluyor, ve yeni hedeflere
yönelemiyoruz.

Her işi olabildiğinde otomatize etmeli, maksimum verim alacak hale
getirmeliyiz. Herkes bilgisi ölçüsünde yapabileceği maksimum katkıyı
yapabilmeli. En önemlisi, Pardus'a gönüllü katkıda bulunmak, katkıcının
kolayca dahil olabileceği, kendini çok geliştirebileceği, başka yerlerde
kazanamayacağı deneyimi ve kolektif çalışma bilincini kazanabileceği bir
aktivite olmalı. Katkıcılarımıza verebileceğimiz ve onları çekecek en büyük
kozumuz bu.

Bunu nasıl yapabileceğimizi bilemiyorum, ancak süreçleri nicel olarak
ölçebilirsek kolayca geliştirebileceğimizi biliyorum. Bunu yapacak bir proje
üzerinde de çalışmaktayım, iş yoğunluğundan fırsat bulunca karşınıza
çıkacak :)