[Gelistirici] Review süreci hakkında

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
25 Eki 2008 Cmt 22:07:40 EEST

Sat, 25 Oct 2008 18:54:14 +0300, Mehmet Nur Olcay
<mnurolcay at gmail.com> :

> Bu süreci hızlandırmak ya da en azından bir düzene oturtmak ve
> canlandırmak için birşeyler yapılamaz mı ? Bir review sorumlusu
> seçilebilir, review için bir deadline belirlenip buna göre mutlaka bu
> tarihe kadar review yapılması istenebilir.  Çözüm konusunda net bir
> önerim yok açıkçası
Benim var. Bir paketin depoya girmesi icin iki OK gerekiyor, o
zaman en az iki cekirdek gelistiricinin duzenli olarak review'lar
ile ilgilenmesi.

Review sureci yeni gelistirici yetistirme icin onemli bir "okul".
Gelistiriciler orada paketlerde nelere dikkat etmeleri gerektigini, ne
hatalar yaptiklarini ogreniyorlar. Amac paketin sorunsuz oldugunu
saglamak kadar isin Pardus'ta yapildigi seklini ogrenmek.

Review saglam zaman alan bir islem (hakkiyla yapilirsa), o nedenle
disaridan katki veren insanlarin surekli buna vakti olamayabiliyor.
Ornegin ben cok istememe karsin su aralar neredeyse hic ilgilenemiyorum.

Belki iki cekirdek gelistirici duzenli bu isle ilgilenecek ama bu
sayede bircok katkici insan yetisecek.

                   Doruk