[Gelistirici] Review süreci hakkında

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
26 Eki 2008 Paz 01:01:54 EEST

Mehmet Nur Olcay wrote On 25-10-2008 18:54:
> Merhaba,

Merhabalar;

> [...]
> vardır mutlaka ancak buna da vakit ayrılmalı diye düşünüyorum. Özellikle daha
> tecrübeli geliştiricilerin review yapması daha önemli.
>
> 2. Fazlaca bekleyen veya beklemek istemeyen paketler için hatır-gönül ilişkisi
> kurulmaya başlandı. " bir paketim var reviewde bakar mısın, hatta OK verir
> misin " gibi. Çünkü ancak bu şekilde review'de tozlanmaktan kurtuluyor
> paketler.
>
> 3. Dışardan paket gönderen, paketçi-katkıcı adayları için heves kırıcı bir
> işlev görüyor. Ancak dürte dürte birilerinden yanıt alınabiliyor.

bu tespitlerin üçüne de katılıyorum. Herhangi bir paket isteği bug'ını
kapatmak için en fazla bir hafta uğraşılan ve review'a getirilen paket;
bazen review'a taşınmak için uğraşıldığı zamanın iki üç katı kadar
zamanda review edilebiliyor ancak.

> Ya da herhangi bir yaptırıma gitmeden, herkes ilgilenebileceği, anlayabileceği
> paketler için review yapsa, biraz daha zaman ayırabilse ?
>
> Öneriler, görüşler ?

bence bileşen sorumluları yeniden belirlenmeli. Paket yapımıyla uğraşan
insanlar, üzerlerindeki paketlere göre ilgili/ilgilendikleri
bileşenlerin bazılarında sorumluluk sahibi olmak için öne çıkmalılar.

Hatta tek bir bileşen sorumlusu değil, bazıları için birden fazla
bileşen sorumlusu da olabilir.

Sorumlu kişiler, o bileşene paket gireceği zaman belirli bir süre
içerisinde review etme yükümlülüğünde olsunlar (misal bir hafta)
bir hafta içinde iki OK alamamış paket için paketçisi, muhattap olarak
karşısında dürtebileceği biri(si/leri)ni bulabilsin. Baskı altına
alınsın diye söylemiyorum bunu, ama review'da bir aydır bekleyen
paketlerim var, benim açımdan bakın bir de olaya mesela :)

bu noktada birden fazla bileşen sorumlusu olması, sorumluluğunuz
altındaki bileşene paket isteğinde bulunduğunuzda sistemin tıkanmasını
önleyecektir.

ayrıca kemikleşmeyi önlemek için dinamik hale de getirilebilir bileşen
sorumluluğu. 2 aydan fazla aynı bileşenin sorumlusu olunmaz,
değiştirilmesi sağlanır. tabi bu +300, +400 paket sahibi geliştiriciler
için geçerli olmayabilir :)

ya da bu üsttekine alternatif, (birden fazla olacak gibi gözüküyor
geliştirici başına düşen bileşen sorumluluğu sayısı) aynı bileşenin
sorumlusu olunsa da, 2 ayda bir yeni bir bileşen sorumluluğu alınabilir.

bütün bunların dışında Gökmen'in gofret önerisine de +1 ;)

uzun oldu biraz, pgdn kullanmadan okuyan herkese teşekkürler..

-serdar