[Gelistirici] Review süreci hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Eki 2008 Paz 02:01:47 EEST

On Sat, 25 Oct 2008 18:54:14 +0300
Mehmet Nur Olcay <mnurolcay at gmail.com> wrote:

> Merhaba,
>
> Review süreci hakkında önemli sıkıntılar var sanırım. Belki daha önce
> de konuşulmuştur ancak sıkıntı devam ettiği için tekrar yazmak
> istedim. Şu haliyle review süreci işlemiyor pek. Ya da çok ağır
> işliyor. Ayrıca bekleyen paketlerden, nerdeyse review diye yeni bir
> depo oluşacak.
>
> Şu durumda:
>
> 1. Onur Küçük de olmasa review süreci tamamen tıkanacak. Herkesin
> meşguliyeti vardır mutlaka ancak buna da vakit ayrılmalı diye
> düşünüyorum.

 İnan benim de meşguliyetlerim var, uyumak falan gerekiyor bazen :)

> Özellikle daha tecrübeli geliştiricilerin review yapması
> daha önemli.

 Bu çok önemli bir nokta. Tecrübesiz paketçilerin mutlaka tecrübelerini
arttırmak için review sürecini takip etmesi ve genelde atlanan
detayları yapılan hataları görüp tecrübe kazanması gerekiyor. Ama diğer
yandan da review sürecini takip etmek demek de sorunları olan hatta
derlenmeyen bir pakete OK vermek olmamalı. Herhangi bir depoya giren
her paket öyle ya da böyle bütün depoya zarar verme riski taşıyor.
Geliştiriciler bu paketlere onay verirken mutlaka bu sorumluluğu da
gözeterek hareket etmeli.

 Burada onay verme sürecinde daha tecrübeli paketçilerin ön plana
çıkması ve yol gösterici olması gerekiyor, belki bunun adını koyup
(misal bir ekip haline getirip) bir tür zorunluluk haline getirmeliyiz.
Ancak bu tecrübenin tanımlanması çok kolay olmuyor.

> 2. Fazlaca bekleyen veya beklemek istemeyen paketler için hatır-gönül
> ilişkisi kurulmaya başlandı. " bir paketim var reviewde bakar mısın,
> hatta OK verir misin " gibi. Çünkü ancak bu şekilde review'de
> tozlanmaktan kurtuluyor paketler.

 İşler hatır gönül ile yürürse de kötü, hiç yürümezse de kötü.
Dağıtımın tuğlaları olan paketlerin daha çok üzerine eğilmemiz
gerekiyor.

> 3. Dışardan paket gönderen, paketçi-katkıcı adayları için heves
> kırıcı bir işlev görüyor. Ancak dürte dürte birilerinden yanıt
> alınabiliyor.
>
> Bu süreci hızlandırmak ya da en azından bir düzene oturtmak ve
> canlandırmak için birşeyler yapılamaz mı ? Bir review sorumlusu
> seçilebilir, review için bir deadline belirlenip buna göre mutlaka bu
> tarihe kadar review yapılması istenebilir.  Çözüm konusunda net bir
> önerim yok açıkçası

 Tek kişi ile bu işin adını koymak da kolay değil. "Hakkını vererek"
yapılan bir review sürecinde biraz o paketin uğraştığı alanda bilgi
sahibi olmak da gerekiyor, ki kimseden herşeyi bilmesini ya da
kullanmasını bekleyemeyiz. Belki burada bileşen sorumluluğu kavramını
biraz daha öne çıkarmak iyi olabilir.

> Ya da herhangi bir yaptırıma gitmeden, herkes ilgilenebileceği,
> anlayabileceği paketler için review yapsa, biraz daha zaman
> ayırabilse ?

 Bu zaten hep istediğimiz şey. Ama tecrübesizce, sırf review yapmış
olmak için sorunlu paketlere OK verilen review lar da biraz ayıp
oluyor. Dengeyi tutturmak gerek.